ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۲۶ شهريور

به عنوان بخشی از سرویس جستجوی جدیدی که مطابق با الزامات سانسور دولت چین است، گوگل سیستمی می‌سازد که جستجوهای کاربران چینی‌اش را به شماره‌های تلفن شخصی‌شان ارتباط می‌دهد. The Intercept نوشت: اپلیکیشن اندرویدی Dragonfly، پروژه‌ی مخفی که ماه گذشته توسط شخصی برملا شد، قادر به برقراری ارتباط با شماره تلفن کاربر است و این ردیابی جستجوهای فردی کاربران را راحت می‌کند.
این ردیابی احتمالا علاوه بر لیست سیاه Dragonfly درباره‌ی واژه‌هایی چون حقوق بشر، اعتراض دانشجو، و جایزه‌ی نوبل است که معمولا می‌تواند اخبار مربوط به فعالین چینی و برنده‌ی جایزه‌ی نوبل را منتشر کند. منابعی به The Intercept گفتند که این اساسا کد اختصاصی برای جایگزین کردن نتایج آب و هوا و آلودگی هوا با اطلاعات مختلف دیگری از یک منبع در چین است.
گوگل وجود Dragonfly را تائید نکرد، و اغلب اوقات از اظهار نظر درباره‌ی این پروژه خودداری می‌کند. گوگل قبلا گفته بود که تنها در حال انجام کاری اکتشافی در خدمات جستجو در چین است و محصول تجسسی در این کشور راه‌اندازی نمی‌کند.
اما این گزارش در داخل و خارج از شرکت مخالفانی داشت. حدود ۱۴۰۰ کارمند گوگل نامه‌ای را امضا کردند و خواستار اطلاعات بیشتر درباره‌ی این پروژه شدند، پروژه‌ای که به صورت محرمانه حفظ شده و در همکاری با یک شرکت چینی اجرا می‌شود.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه