سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۲۴ آبان

ممکن است ۲۰۱۹ سال بزرگی برای فناوری 5G باشد، و اینتل – یکی از بزرگ‌ترین بازیکنان تکنولوژی تلفن همراه – سرانجام برنامه‌هایش برای شبکه‌ی نسل بعدی در قالب مودم جدید XMM 8160 5G را اعلام کرد. برنامه‌ریزی‌ها برای ارائه‌ی این مودم به تولیدکنندگان در نیمه‌ی دوم ۲۰۱۹ است، و اولین دستگاه‌های مجهز به این تراشه‌ها از اوایل ۲۰۲۰ در دسترس قرار می‌گیرند.
اینتل جاه‌طلبی‌های زیادی برای XMM 8160 5G دارد. رویای این شرکت استفاده از این مودم در تمامی موبایل‌ها، PCها، و هاب‌های با پهنای باند، و سرعت‌های بالای تا بیش از ۶ گیگابیت در ثانیه است. تراشه‌ی جدید مشخصات مستقل و غیرمستقل استاندارد 5G NR (New Radio) را پشتیبانی می‌کند، همچنین شامل پشتیبانی شبکه‌های 4G ،3G و 2G بر روی یک چیپست است. علاوه بر این‌ها، اینتل می‌گوید این مودم از طیف موج میلی متری (mmWave) و بخش‌های با پهنای کمتر طیف نیز پشتیبانی می‌کند.
با این وجود، اینتل احتمالا تلاش‌های خود را در زمان عرضه‌ی این مودم به شرکت‌ها بیشتر کند. در حال حاضر، حداقل ۱۸ شرکت مهم از جمله سامسونگ، سونی، Sharp ،Vivo ،Oppo و LG با کوالکام و مودم‌های Snapdragon X50 5G NR آن کار می‌کنند.
خبر جالب‌تر اینکه، اپل استفاده از مودم‌های اینتل را به طور انحصاری برای iPhone XS و XR آغاز کرده است. بنابر گزارش‌ها، اپل در حال برنامه‌ریزی برای به کار بردن تراشه‌های اینتل در هر چیزی است که از 5G استفاده می‌کند. گفته شده تراشه‌ی جدید اینتل در مدل‌های iPhone در سال ۲۰۲۰ قرار می‌گیرند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه