تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۶ شنبه ۸ مهر

موسسه‌ی تحقیقات تویوتا (TRI) زمان را برای پلتفرم تحقیقاتی خودروی اتوماتیک خود هدر نمی دهد. شعبه‌ی تحقیقاتی خودروساز Toyota در حال به‌روزرسانی خودروی آزمایشی خودران خود به نسخه‌ی ۲/۱ است. این خودروی جدید مدل‌های ادراکی نو را با هم ترکیب می‌کند که بخشی از آن‌ها توسط تامین‌کنندگان جدید اجزا و سخت‌افزارها همچون LiDAR تهیه شده است. LiDAR تامین‌کننده‌ی Luminar است که اوایل سال جاری کار خود را به طور رسمی آغاز نمود.
دیگر موارد اضافه شده به این پلتفرم شامل یک اتاقک کامل جدید در صندلی مسافر جلو برای کنترل رانندگی با سیم با استفاده از فرمان‌های چرخ و پدال‌ها است. TRI می‌گوید این امر برای تیم تحقیقاتی مفید است چرا که به آن‌ها اجازه می‌دهد راه‌های مطالعه‌ی انتقال کنترل بین راننده و سیستم اتوماتیک را برقرار کنند. محققان Toyota برای کمک به ترکیب سطوح متفاوت خودران این سیستم که می‌تواند در یک رابط کاربری آشنا به وجود آید، سیستم UI را ایجاد کردند که عناصر بصری و زبان گرافیکی را در سیستم‌های Guardian و Chauffeur یکی می‌کند.
Guardian و Chauffeur دو روش متفاوتی را که Toyota به دنبال استقرار سیستم خودران خود است را نشان می‌دهند. Guardian در کنار یک راننده‌ی انسانی که کنترل کامل خودرو را در اختیار دارد عمل می‌کند و تنها در موارد جلوگیری از برخوردها و کاهش خسارات تصادفات عملیاتی می‌شود. این درحالی است که Chauffeur خودران 4 و 5 از SAE Level را به صورت کامل ارائه می‌دهد، بدان معنا که هر شخص در داخل خوردو نقش مسافر را دارد و هیچ گونه مسئولیتی برای کنترل ماشین ندارد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه