تکنولوژی
الناز فرجی۱۹:۳۰ - ۱۳۹۵ پنج شنبه ۲۳ ارديبهشت

نشستن یک موشک روی زمین بعد از پرواز تا فضا کار ساده ای نیست اما ویدئوی جدیدی از کمپانی پرواز جف بزوس این کار را خیلی آسان نشان میدهد . ویدئوی تازه منتشر شده موشک
New shepard جدید را نشان میدهد که از اتمسفر زمین برمیگردد ، و روی لایی  آزمایشی شرکت فرود می آید . وقتی که موشک به زمین بازمیگردد ، شما میتوانید بخشی از بوستر را ببینید که رنگش به خاطر گرمای اتمسفر سیاره میپرد . این ویدئو حتی سایه ی نیرومند موشک را با پایه های فرودش نشان میدهد .
بزوس این ویدئو را در colorado springs در حین نشست فضا حدودا 10 روز بعد از آزمایش آوریل پخش کرد ،اما این کمپانی کلیپ کاملش را در روز دوشنبه در یوتیوب آپلود کرد . این پرواز سومین دفعه برای بوستر در کپسول new shepard بر فراز سطح زمین بود . برای آن آزمایش ، موشک 339.138 پا در هوا پرواز کرد و بعد نشست .
این آزمایش ها خیلی بیشتر از ظاهری جالب دارند ، آنها پرواز های فضایی را در آینده تغییر میدهند . بزوس امیدوار است که blue origin بتواند این موشک ها را استفاده کند تا هزینه ی پرواز به فضا را کاهش دهد . بزوس در حین صحبت هایش در space symposium گفت " در حال حاضر ، به دلیل هزینه  بالا ،تنها مهم ترین برنامه ها میتوانند به فضا برسند . "
" ماموریت ما تلاش و به سرانجام رساندن نهاد های سنگین و رسیدن به فضا با قیمت پایین تر است  تا موسسات بتوانند کارهای جالبی در عصر بعد انجام دهند .
" تنها دو کار باید انجام دهیم : استفاده ی دوباره و تمرین . "
new shepard طراحی شده تا مشتریان را به فضای زیر مدار زمین ببرد ، و برای چند دقیقه به آنها حس بی وزنی را با چشم اندازی از زمین با فضای تاریک فضا بدهد . این کمپانی برنامه دارد تا سال بعد چند گروه پرواز را با کپسول new shepard راهی کند ، و پرواز های تجاری احتمالی هم در مدار زیر زمین از سال 2018 آغاز خواهند شد .
بزوس برنامه های بزرگی هم در مورد پرواز دادن یک وسیله ی چرخشی از فلوریدا دارد تا مردم و بارها را تا فضا ببرد . کمپانی سرمایه گرفته از elon musk با موفقیت سومین بوسترش را بعد از پرواز دادن ماهواره ای در ششم ماه می ، بر زمین نشاند .

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

راکت بعدی Jeff Bezos یک تقویت کننده ی قدرتمند با قابلیت استفاده ی مجدد است