تکنولوژی
مصطفی طبری۲۳:۵۵ - ۱۳۹۴ سه شنبه ۹ تير

ظاهراً امروز روز خوبی برای یک پرواز فضایی نبود! SpaceX و NASA تایید کردند که یک موشک فالکون 9 تنها لحظاتی پس از پرتاب دچار نقص و سپس انفجار شد. این موشک که برای تامین مایحتاج فضانوردان ایستگاه بین المللی فضایی پرتاب شده بود، قبل از انفجار دود زیادی تولید کرد. البته خوشبختانه در این حادثه به ایستگاه فضایی آسیبی نرسید، اما قطعاً SpaceX اوقات بدی را سپری نمود.
این کمپانی مدتی پیش نیز نتوانست با موفقیت یک موشک را بر روی نوعی قایق شناور روی دریا فرود آورد. این موضوع به ناسا و مقامات نیروی هوایی ایالات متحده آمریکا نشان داد که باید برای اجرای موفقیت آمیز چنین ماموریت های مهمی، دقت بسیار بیشتری را داشته باشند. به همین دلیل مهندسین SpaceX قطعاً باید تلاش بیشتری کنند تا بتوانند در آینده بار دیگر نظر مقامات ناسا و نیروی هوایی آمریکا را جلب نمایند.
در بیانیه ای رسمی مسئولین این شرکت اعلام کردند که افزایش فشار بیش از اندازه در مخزن بالایی اکسیژن مایع باعث انفجار شد. اما در کنفرانسی که توسط ناسا و اسپیس ایکس برگزار شد ظاهراً هیچکدام اطلاعاتی کافی برای توجیه علت انفجار این راکت نداشتند.
اگرچه فضانوردان حاضر در ایستگاه بین المللی هنوز 4 ماه تا پایان یافتن آذوقه شان فرصت دارند، اما قطعاً باتوجه به سه ماموریت تامین مایحتاجی که در ماه های گذشته با شکست مواجه شدند، اکنون نگران هستند. البته مایکروسافت نیز در این بین نگران است چرا که هدست HoloLens این شرکت برای کمک به فضانوردان ایستگاه بین المللی نیز در راکت منفجر شده قرار داشت!

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

کسپول باری روسیه گم شد !