تکنولوژی
سارا محمد علیئی۱۰:۰ - ۱۳۹۶ سه شنبه ۳۰ آبان

ربات "Xiao I" در چین برای اولین بار در تاریخ بشر با موفقیت معاینه ی پزشکی را گذراند و موفق به کسب مجوز پزشکی شد. این اخبار دیروز در کانال تلویزیونی مرکزی محلی چین گزارش شده است. ربات پزشک توانست با کسب 456 امتیاز از 600 امتیاز مجوز لازم رابرای طبابت و تشخیص بیماری ها به دست آورد.
آزمون ذکر شده در کشور چین برگزار می شود و هر بار به مدت 10 سال به طول می انجامد. با این وجود این ربات توانست در 60 دقیقه امتحان را به اتمام برساند. برای کسب مجوز پزشکی، متقاضی باید تنها 96 امتیاز را کسب نمایید و این در حالی بود که ربات توانست 456 امتیاز کسب نماید.
گفتنی است علاوه بر این ربات، ده فرد دیگر نیز در محل مشغول به امتحان بوده اند. نکته ی جالب اینجا است که "Xiao I" در طول امتحان امکان استفاده از اینترنت را نداشت و دسترسی به اینترنت توسط ممتحنین غیر فعال شده بود تا او هم در شرایطی یکسان به امتحان خاتمه دهد. در نتیجه وی تنها با استفاده از اطلاعاتی که توسط توسعه دهندگان در آن بارگذاری کرده بودند، امتحان را به اتمام رساند.
توسعه دهندگان این ربات از دانشکده‌ی مهندسی زامدکانا الکترونیک در دانشگاه Tsinghua می گویند که این ربات ها دارای مزایای بیشتری نسبت به افرادی هستند که در زمینه‌ی پزشکی مشغولند و این به خاطر بهبود حافظه و سرعت پردازش آن ها است.
متخصصان این ربات را از ماه ژوئن سال 2016 آموزش داده اند. آنها اطلاعات مورد نیاز را در "Xiao Yi" از کتاب های درسی پزشکی انتخاب کرده و سپس آن را طبقه بندی کردند. در کل بیش از 60 کتاب و کمک های پزشکی در حافظه‌ی ربات به کاربرده شده است. علاوه بر این ربات می تواند بیماران واقعی را در بیمارستان ها ویزیت نماید.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه