گوناگون
سارا محمد علیئی۳:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۱۶ مرداد

از نظر روانشناسان، کودکان با توجه به ویژگی‌های سنی‌شان، برخی از تهدید را حتی به شوخی جدی قلمداد می‌کنند تا آنجا که قدرت درک این مسئله را ندارند که شیاطین آنلاین فضای مجازی نمی‌تواند به‌ هیچ‌ عنوان نمی‌توانند بر آن‌ها غلبه کنند. واقعیت این است که مومو می‌تواند به معنای واقعی حس وحشتناکی را در فرد ایجاد کند و قادر به برقراری ارتباط با مردم به زبان‌های مختلف است. یکی از قربانیان این بازی، دختربچه‌ی ۱۲ ساله‌ی آرژانتینی بوده است. این بازی که در پیام‌رسان WhatsApp در حال دست‌ به‌ دست شدن در بین کاربران است توانسته کودکان و نوجوانان زیادی را به خود جذب کند و در صورت فقدان آموزش‌های صحیح از جانب والدین، خسارات جبران‌ناپذیری را به بار خواهد آورد. پلیس در حال ردیابی عاملان انتشار این بازی است و قصد دارد تا میزان نفوذ و تأثیر این بازی را در مرگ دختربچه‌ی آرژانتینی را بررسی نمایند. واقعیت این است که دختربچه مدت‌ زمان کوتاهی با مومو ارتباط برقرار کرده است.
گفتنی است؛ این دختربچه، کمی قبل از مرگ خود ویدئویی را برای مومو در WhatsApp ارسال کرده است. پس از انتشار خبر مرگ دختر آرژانتینی و حدسیات در مورد ارتباط مرگ وی با مومو، پلیس هشدار خود را در مورد وجود خطر بالقوه به والدین را در سراسر جهان آغاز کرده است. این بازی یک ربات است که کودک آن را به‌ سادگی به مخاطبان گوشی خود اضافه می‌کند. شاید مومو از نظر یک فرد بزرگ‌ سال یک سرگرمی به‌ حساب بیاید اما با شروع ارسال تهدید و خشونت و حتی عکس‌های وحشتناک می‌تواند یک کودک را بترساند و در چشم وی به یک دیو تبدیل خواهد شد. این اولین بازی آنلاین نیست که کودکان را می‌کشد. برای نمونه می‌توان به بازی «نهنگ آبی» اشاره کرد که سبب شد ۱۳۰ کودک و نوجوان در سراسر جهان خودکشی کنند.
کودک ابتدا این ربات را یک بازی قلمداد می‌کند اما در این مورد، ذهن نابالغ کودک شروع به تبدیل آن به‌ عنوان یک واقعیت می‌کند. به گفته‌ی روانشناسان، کودکان درک درستی از سن خود و شرایط محیط ندارند و نمی‌دانند بازی‌ها، تنها در سطح یک بازی باقی می‌مانند و جایی در زندگی عادی انسان نخواهند داشت. روانشناسان بر این عقیده‌اند؛ والدین نقش مهمی در تربیت فرزندان خود دارند. در صورتی‌ که کودکان از امنیت و اعتماد والدین خود برخوردار باشند، تهدیدات بازی‌هایی همچون مومو و نهنگ آبی را جدی نمی‌گیرند. آن‌ها می‌توانند همانند یک دوست با والدین خود مشورت کنند و از ترس‌ها و نگرانی‌های خود با آن‌ها صحبت کنند. این نکته‌ی مهمی است زیرا می‌تواند از خودکشی کودکان در هر رده‌ی سنی جلوگیری کند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه