ترفند و آموزش
مصطفی طبری۲۰:۰ - ۱۳۹۴ پنج شنبه ۱۴ آبان

این روزها اگر به هر اداره ای سر بزنید حتماً چند کارمند را پشت میزهای ایستاده خواهید دید. ادارات زیادی از کاخ نخست وزیری استرالیا تا کاخ سفید آمریکا به این میزهای جدید روی آورده اند. برخی مطالعات می گویند نشستن برای مدت زمان طولانی برای سلامتی خوب نیست، در حالی که برخی دیگر مدعی هستند کار کردن بصورت ایستاده فعالیت های گروهی را بهبود می بخشد. البته هنوز هم افرادی هستند که اعتقاد دارند نشستن برای چند ساعت مشکلی ایجاد نمی کند.
کمپانی Refold واقع در نیوزیلند یکی دیگر از کمپانی هایی است که سعی دارد شیوه کار کردن ما را تغییر دهد. میز ایستاده این کمپانی 250 دلار قیمت داشته و قابل خم شدن، حمل و بازیافت می باشد. تمام این ویژگی ها به لطف استفاده از مقوا میسر شده است. اگر این میز از فولاد یا چوب ساخته می شد قیمتی بالاتر از 1000 دلار پیدا می کرد.


با استفاده از شیارهای مخصوص میت وان میز را خم و به راحتی آن را حمل کرد. ضخامت مقوا 5 میلی متر بوده و این میز قادر است تا وزن 84 کیلوگرم را تحمل کند. عمر پیش بینی شده برای این میز مقوایی 1 تا 3 سال عنوان شده است. این میز در سه ارتفاع 100، 105 و 110 سانتی متری عرضه شده است.
برای حمل و نقل میز باید آن را جمع کنید. وزن تقریباً 6.5 کیلوگرمی برای یک میز اداری وزن سبکی محسوب می شود. ابعاد میز در حالت جمع شده 109 x 66 x 8.3 سانتی متر می باشد.


از آنجایی که این میز از جنس مقوا ساخته شده، می توان با کمی خلاقیت و هنر آن را به یک تابلوی نقاشی تبدیل کرد.
Refold تنها میز قابل جمع شدن بازار نیست اما اکثر گزینه های دیگر قیمتی بالاتر از میز کار فعلی شما خواهند داشت. به عنوان مثال StandStand یک میز کار از جنس بامبو و توس است که قابلیت جمع شدن در ابعاد یک لپ تاپ را دارد.
البته توجه داشته باشید که یک میز کار مقوایی معایب خاص خودش را دارد. برای مثال با ریختن یک لیوان آب بر روی آن می تواند تا حد زیادی خسارت ببیند، هر چند این امکان را دارید تا بخش بالایی میز را بصورت ضدآب با قیمت 300 دلار و یا بصورت جداگانه 90 دلار بخرید. همچنین افراد قد بلند در هنگام کار با لپ تاپ قطعاً در طولانی مدت احساس راحتی نخواهند کرد چرا که این میز ارگونومی یک میز لپ تاپ واقعی را ارائه نمی دهد.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

این میز ایستاده ی قابل حمل کاملا از مقوای نازک ساخته شده است