تکنولوژی
سید سجاد احمدی۱۰:۰ - ۱۳۹۵ پنج شنبه ۷ مرداد

کامپیوترهای خانگی برای گرفتن فضای کمتر اتاق روز به روز کوچکتر شده و تا اندازه کوچک لپتاپ ها نیز کشیده شده اند اما چیزی که این وسط تغییر نکرده میزهای کامپیوتر هستند که به همان شکل سنتی گذشته باقی مانده اند. میز کامپیوتر جدیدی که توسط کمپانیِ Altwork طراحی شده است انعطاف پذیری بیشتر برای شما به ارمغان می آورد و همچنین جای بسیار کمتری نیز در اتاق شما اشغال می کند، نام این محصول Station است. این محصول جدید به تازگی مورد بررسی و بازبینی اینجانب قرار گرفت و یکی از بزرگترین مشخصه هایش از نظر من قیمت بسیار بالای محصول بود.
در نگاه اول این محصول برای من مثل یک صندلی لوکس دندان پزشکی به نظر آمد که میزی به جلوی آن متصل بود و پایه هایش همچون دمِ یک عقرب در پشت محصول جمع شده بودند، به همین دلیل محصول نامبرده جای بسیار کمی اشغال می کرد، البته این پایه ها هنگام استفاده کاربر کاملا باز می شوند. تمامیِ این محصول بر روی یک پایه چرخ دار صندلی سوار بود و وزنی حدود 95 کیلوگرم داشت که جابه جایی آن را بسیار ساده می کرد کاری که با میزهای کامپیوتری سنتی به سادگی انجام پذیر نیست. علاوه بر نکات ذکر شده میزی که کیبورد کاربر بر روی آن قرار می گیرد و نگه دارنده مانیتور و میز کوچکی که برای قرار گیری لپتاپ باید به صورت جداگانه خریداری شود از نظر ارگونومیکی و سلامتی برای کاربر استاندارد بالایی در بر داشتند. تمامی اینها به کاربر اجازه می دهند که محصول را با توجه به نیازهایش تنظیم کند و در یکی از چهار حالتی که می خواهد ذخیره کند.
Station را می توان بین چهار حالت آماده تنظیم کرد، هم می توان به عنوان یک میز کامپیوتر عادی از آن استفاده کرد و هم یک میز تحریر اگر هم مانیتور و میز بالایی را بچرخانید به یک میز کار تبدیل می شود.
اگر خواستید به عنوان یک میز کار در محل کارتان از آن استفاده کنید و سیستم خود را آنگونه تنظیم کنید صندلی شما را در حالت عمودی نگاه داشته و مانیتور و میز کیبورد را آنطور که در محل کار از آن ها استفاده می کنید تنظیم می کند. زمانی که من دموی آن را مورد بررسی قرار دادم بسیار راحت و انعطاف پذیر بود اما به نظر نمی آمد در روند کار و بازده ذهن من تغییری ایجاد شود حتی می توان گفت تا حدودی عجیب و خنده دار به نظر می آمدم، آن هم با وجود دور و اطرافی شلوغ و پر رفت و آمد و بدتر تمرکز من را هنگام کار پایین می آورد!
اگر میز را در حالت تمرکز تنظیم کنید مشکلات دیگری را نیز مشاهده خواهید کرد مثلا اینکه جایی برای قرار دادن قهوه شما باقی نمی ماند! البته می توانید میزی که جزء لوازم جانبی محصول است را خریداری کنید که برای قرار دادنِ مثلا قهوه شما بسیار کارآمد است، این میز اضافی برای شما 650دلار هزینه در بر خواهد داشت. همچنین برای موس و کیبورد خود باید از یک وسیله آهنربا مانند استفاده کنید که در پیچ و تابِ میز سقوط نکنند. در مورد زمان تغییر وضعیت این میز هم با توجه به زمان گیری من بیش از 30 ثانیه باید منتظر بمانید، پس اگر می خواهید آن را در حالت تمرکز بالا برای خود تنظیم کنید چند دقیقه ای را باید منتظر بمانید و دعا کنید که تا زمانی که کارتان تمام نشده است نیازی به بیرون آمدن از میز نداشته باشید!
خوب می رسیم به قیمت، برای خرید این محصول شما به یک شغل دوم نیز احتیاج دارید زیرا برای شما زیاد ارزان تمام نخواهد شد. نسخه استاندارد این محصول که در دو رنگِ خاکستری و خاکستری تیره موجود هستند برای شما حدود 5,900 دلار تمام خواهد شد که این قیمت بدونِ میز 650دلاری ساکن، محل قرار گیری لپتاپ 175دلاری و قطعا بدون یک صفحه نمایش است. حالا اگر شما بخواهید نسخه شخصی سازی شده را با رنگ مورد علاقه و صندلی راحتی و روکشِ دلخواهتان سفارش دهید این قیمت به 6,900دلار هم خواهد رسید. با همه این ها اگر این محصول را پیشخرید کنید 2,000دلار ارزانتر به دستتان می رسد که باز هم برای جایگزینی یک میز قدیمی با یک چنین چیزی بسیار گران قیمت است.

برچسب هاStationdesk
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه