ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۷ شهريور

طی ماه‌های گذشته بارها پیرامون وجود تشعشعات رادیویی در شیراز و تاثیرات نامطلوب آن بر سلامت شهروندان این کلانشهر، اخباری که اعتراض‌های مردم و نظرات مسئولان را در بر می‌گرفت، منتشر شده است.
به گزارش ایسنا، موضوع احتمال وجود تشعشعات رادیویی یا آنچه عوام به آن پارازیت می‌گویند، به حدی برای شهروندان این شهر جدی شد که برخی پزشکان متخصص نیز نظراتی را ابراز کرده و کار به تجمعی اعتراضی نیز کشید.
موضع‌گیری‌های اعضای شورای شهر ماه‌های پایانی شورای چهارم و اخطار و نامه‌نگاری‌های یکی از اعضای آن شورا و طرح موضوع در شورای پنجم و مطالب عنوان شده از سوی یکی از اعضای شورای پنجم و استنادش به پیامک یک پزشک، جدی بودن موضوع را نشان می‌داد.
از دیگر سو، بهرام پارسایی و علی اکبری، ۲ نماینده‌ی مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی نیز هر کدام جداگانه اظهار نظرهایی پیرامون تشعشعات رادیویی و اثرات آن بر انسان‌ داشتند و خواستار رسیدگی علمی به موضوع بودند. موضوع در حدی جدی شد که رئیس وقت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گروهی را با عضویت اعضای هیئت علمی و کارشناسانی از دستگاه‌های مرتبط تشکیل داد تا به موضوع ورود کنند اما در نهایت او و معاون سیاسی استانداری فارس وجود هرگونه تشعشع یا پارازیتی را در شیراز تکذیب کردند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه