ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۸ چهارشنبه ۱۳ آذر

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: به دنبال ملاقات‌های دو جانبه با وزیر ارتباطات ترکیه، بنا شد کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور در حوزه آی سی تی را هفته آینده در تهران میزبانی کنیم و هیاتی با مسوولیت معاون وزیر ارتباطات ترکیه به ایران خواهد آمد.
محمدجواد آذری جهرمی روز سه‌شنبه در حاشیه افتتاح بیست و پنجمین نمایشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات در باکو (باکوتل) در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شرکت‌های ایرانی با توان بسیاری خوبی در نمایشگاه باکوتل شرکت کرده‌اند، مذاکراتی از قبل داشتیم و طی فراخوانی با هماهنگی طرف آذربایجانی، ۱۴ شرکت ایرانی فعال در حوزه‌های مختلف اعم از تولید تجهیزات مخابراتی تا حوزه خدماتی ارتباطات و فناوری اطلاعات و استارتاپی حضور پیدا کردند.
وی افزود: این شرکت‌ها از قبل حضورشان را با شرکای محتمل جمهوری آذربایجان انجام دادند تا در اینجا بازارشان را گسترش و فعالیت خود را توسعه بدهند.
آذری جهرمی روابط سیاسی ایران و جمهوری آذربایجان را در سطح بسیار خوبی توصیف کرد و گفت: کمیسیون اقتصادی دو کشور فعالیت بسیار خوبی دارد و سطح تعامل اقتصادی را رشد داده است، امید می‌رود شرکت‌های ایرانی حاضر در این رویداد، چهار پنج قرارداد خوب امضا کنند و امسال امیدواریم قراردادها به لحاظ تعداد و رقم رشد داشته باشد.
وزیر ارتباطات اشاره کرد: شرکت‌های ایرانی خصوصا شرکت‌های واقع در محدوده شمال شرقی ایران به دلیل نزدیکی فرهنگی و زبان قراردادهای خوبی امضا کنند و این بخش توسعه پیدا کند و سهم خوبی از بازار فناوری داشته باشند.
وی با اشاره به این که مذاکرات در حوزه آی سی تی در این نمایشگاه پیگیری و بررسی شده و به مرحله نهایی می‌رسد، افزود: ملاقات‌های دو جانبه دیگری خواهیم داشت. فردا -چهارشنبه- کنفرانس خلاقیت باکو با حضور هیات ایرانی برگزار خواهد شد و در خصوص توسعه همکاری به تبادل نظر خواهیم پرداخت.
آذری جهرمی تصریح کرد: توسعه همکاری‌ها در زمینه آی سی تی از برنامه‌های مهم دولت و وزارت ارتباطات است و امیدوارم نتایج خوبی استخراج شود و شرکت‌های ایرانی موفقیت‌های بیشتری در این حوزه کسب کنند.
بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی ارتباطات، نوآوری و فناوری‌های پیشرفته باکو موسوم به «باکوتل» طی روزهای ۳ تا ۶ دسامبر (۱۲ تا ۱۵ آذرماه) با حضور ۲۳۸ شرکت از ۲۳ کشور به میزبانی جمهوری آذربایجان برگزار می‌شود.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه