کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۱۳ بهمن

اپل در درجه‌ی اول مقصر کاهش درآمدهای فروشش را مسائل چین می‌دانست، و حالا انتشار گزارش درآمدهای سه ماهه آن نشان می‌دهند چه میزان فروش آن در این منطقه کاهش داشته است. در طول سه ماهه‌ی تعطیلات ۲۰۱۸، اپل ۱۳.۲ میلیارد دلار از محصولاتش را در چین فروخت، این میزان در دوره‌ی مشابه سال قبل نزدیک به ۱۸ میلیارد دلار بود.
این کاهش حدود ۵ میلیارد دلاری به اندازه‌ای بود که بتواند عایدی کوچک شرکت در آمریکا و بقیه‌ی حوزه‌ی آسیا پاسیفیک را محو کند. علاوه بر این، فروش اپل در اروپا و ژاپن هم کاهش داشت که روی هم رفته ۱ میلیارد دلار کاهش سالیانه را به دنبال داشت.
تمامی محصولات پیشرو و پرچمدار اپل در چین کاهش فروش را تجربه کردند، از جمله می‌توان به iPhoneها، Macها، و iPadها اشاره کرد، در این دوره فروشگاه‌های اپل در چین روزهای شلوغی نداشتند. مدیرعامل اپل در صحبت با سرمایه‌گذاران گفت، در سال ۲۰۱۸، افراد کمتری تمایل به ارتقا iPhoneهایشان داشتند. مدیر ارشد مالی اپل، Luca Maestri هم اضافه کرد، این شرکت مشکل گرفتن تائید از دولت چین برای انتشار بازی‌های جدید بر روی App Store را هم داشت که این عامل نیز به وضوح بر کسب‌وکار اپل اثر گذاشت.
اپل اوایل ماه جاری گفته بود، کاهش کل درآمد آن عمدتا در ارتباط با کم شدن فعالیت اقتصادی بود که بخشی از آن به افزایش تنش‌های تجاری چین با ایالات متحده‌ی آمریکا بر می‌گردد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه