تکنولوژی
الناز فرجی۱:۱۶ - ۱۳۹۴ پنج شنبه ۱۵ بهمن

از زمان تولیدشان در 2006، روبات‌های SPHERE ناسا در ایستگاه فضایی بین المللی(ISS) راه رفته اند و به تحقیقات میکروگرانش با خدمت به عنوان موارد آزمایشی مهندسی و رباتی کمک کرده اند. اکنون وقت ترفیع آنهاست. در حالی که ناسا برای پرتاب جایگزین SPHERE آماده می‌شود، یک روبات مکعبی با قابلیت پرواز آزاد به نام Astrobee ، مفاهیمی را برای طراحی یکی از ویژگی‌های قابل توجه این ماشین جدید جمع‌آوری می‌کند. یک کتف روباتی برای جابجایی اشیا و کار با آنها.


استروبی، که برای پرتاب در سال آینده آماده می‌شود، یک روبات مکعبی فشرده است که از هر جهت یک فوت طول دارد(30.5 سانتی متر). ناسا تصور می‌کند که آن در بهای روبات‌های SPHERES (ماهواره‌های آزمایشی تغییر جهت دهنده‌ی به کار گرفته‌ با قفل موقعیت همگام شده) به علت درجه‌ی بیشتری از خودگردانی ساخته شود. با قابلیت انجام تحقیقات و وظایف نظارتی بدون راهنمایی، این آژانس می‌گوید فرصت‌های تازه‌ای را برای آزمون فناوری‌های ظاهر شونده در میکروگرانش ایجاد می‌کند و همزمان، خطرات را برای فضانوردان کمتر می‌کند.
یک مثال که ناسا بیان کرده است، کاوش پیشرانش مغناطیسی است، که فضانوردان در حقیقت آن را در ISS در 2013 آزموده‌اند. این تکنولوژی آزمایشی می‌تواند روزی برای کارآمد تر کردن پرواز سازه‌ی فضایی با استفاده از میدان‌های مغناطیسی به کار رود تا ماهوره‌ها را در یک الگوی تنگ با یکدیگر به صورت مجموعه‌ای دربیاورد تا برای مثال، تلسکوپ‌های فضایی غول‌آسایی به وجود آید. ناسا اظهار دارد دانشمندان خواهند توانست مدول‌های پیش رانش مغناطیسی را به استروبی اضافه کنند تا روش‌های مختلف کنترل را آزمایش کنند. بدون خطر از دست دادن ماهواره‌های قیمتی در فضا.
و با انجام کارهای معمولی تر در ISS استروبی همچنین خواهد توانست زمان فضانوردان را برای کارهای جدی تر آزاد سازد. او می‌تواند بر کیفیت هوا، سطوح صدا و بازپخش صدا و مناظر برای هدایتگران پرواز با استفاده از دوربین و میکروفون خود نظارت داشته باشد. و مجهز به اسکنر RFID است که می‌تواند در اطراف حرکت کند و جایگاه ده‌ها و هزاران ابزار و قطعه را تحت نظر داشته باشد و فضانوردان را از دردسر انجام این کار با دست رها سازد.
یکی از ترفیعات اصلی ساکن روباتیک جدید ISS یک کتف کوچک و سبک است که به آن اجازه می‌دهد به صورت فیزیکی با محیط خود ارتباط برقرار کند. در حالی که ناسا طرح خود را برای این ضمیمه دارد، همچنین درخواست ایده‌های دیگری را از طریق Freelancer.com داده است که یک بازارگاه فریلنسینگ با بیش از 17 میلیون عضو است.
رقابت در 14 ژانویه با یک روند ثبت نام شروع شد. در هنگام نوشتن بیش از 1400 ثبت نام وجود داشت که ناسا در نهایت این تعداد را به 30 کاهش داد. این آژانس سپس از آن 30 داوطلب می‌خواهد معماری سیستم طراحی خود را تجزیه کنند. با تمرکز بر این مفاهیم بسیار دقیق، ناسا امیدوار است قابلیت‌های مکمل یا پیشرفته‌ی کتف روباتیک استروبی را به نتیجه برساند.

برچسب هاbound robotNASA
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

سازمان ناسا تایید کرد که ما با برخورد سیارک در ماه آینده نخواهیم مُرد!