گوناگون
الناز فرجی۲۰:۵۹ - ۱۳۹۴ جمعه ۲۷ شهريور

ماموریت : آوردن ذره ای از سیاره ی سرخ
مرکز تحقیقات ames ناسا در کالیفرنیا ایده ی پروژه به ذهنش رسیده که سنگ های مریخ را با کمک موسسه ی سفینه ی فضایی خصوصی اسپیس ایکس elon musk به زمین برگرداند . بر طبق گفته های NBC ،پروژه ی اژدهای سرخ  مرکز تحقیقات ames از اسپیس ایکس خواهد خواست تا نمونه ی سنگ های مریخ را طبق برنامه ی 2020 ناسا جمع کرده و به زمین بازگرداند تا بتوانند نشانه های احتمالی زندگی گذشته را در آن تحلیل کنند.
و پروژه ی اژدهای سرخ میتواند طبق گفته های مرکز تحقیق در اوایل 2020 راه اندازی شود که به توسعه ی مفهوم پروژه بدون درگیری اسپیس ایکس کمک کرد طبق گفته های محقق مرکز آمس، اندی گنزالز ، این پروژه میتواند به صورت تکنیکی با استفاده از این تکنولوژی های تجاری در حال ظهور همراه با تکنولوژی های موجود ممکن شود .
در طول آخر هفته ی گذشته ، اسپیس ایکس اولین عکس های کپسول گروه اژدها را فرستاد که در آن فضانوردان میتوانند 260 روز زندگی کنند پس بنابراین به مریخ میرسند، ولی یک کپسول اژدهای بدون سرنشین هم دارد که برای تجدید تدارکات سازمان بین المللی فضا برای ناسا فرستاده شده است . اژدها سرخ میتواند نسخه ی اصلاح شده ی کپسول بدون سرنشین اژدها باشد ، که با بازوی روباتیک و ذخایر سوخت اضافه و همچنین وسیله ی فرستادن به مریخ با نیروی موشک( MAV) و وسیله ی برگشت به زمین (ERV) همراه است . اگر سرمایه ی کامل پروژه فراهم شود ، اژدهای سرخ میتواند با موشک سنگین فالکون اسپیس ایکس در سال بعد راه اندازی و فرستاده  شود ؛ نزدیک 2020 زمانی که راور مریخ برای فرود آمدن آماده است . ( اگر چه این باید تعیین و مشخص شود )
سپس همه ی جنس هایی که توسط راور جمع شده است را میگیرد یا خودش قبل از پرواز و بازگشت به زمین چند تا جمع میکند .
البته این پروژه هنوز توسط ناسا تایید نشده ( یا فرضا اسپیس ایکس ) ؛ بنابراین اژدهای سرخ ممکن است هیچ وقت به واقعیت تبدیل نشود اما اگر شد ، محققان ممکن است بفهمند که آیا در 10 ساله بعد حیات در مریخ وجود داشته یا نه .

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

ناسا و آزمایش مقاومت لباس مخصوص فضای