تکنولوژی
الناز فرجی۱۰:۲۳ - ۱۳۹۴ دوشنبه ۲۰ مهر

ما از طریق تجاربمان در ماه میدانیم که لباس های eva متحمل فرسایش زیاد و پاره شدن در طول ماموریت میشوند ، و با ماموربیت بعدی ناسا به مریخ که خیلی بر آن مصر است، نسل بعدی لباس های فضانوردی به معنی واقعی کلمه نابود میشوند . در تلاشی برای اینکه بفهمند چطور عمل کنند ، ناسا رقابتی را اعلام کرده که در آن بتواند ایده های آزمایش مقاومت جنس ها با پتانسیل استفاده در نسل بعدی لباس های فضایی را بدست آورد. لباس های فضایی کنونی برای چرخش زمین کم طراحی شده اند یعنی در حالیکه در مقابل کمی خسارت مقاوم اند ولی آنقدر سخت و قوی نیستند که گیجی بیشتر را تحمل کنند. در ماموریت های مااه در طول دوره ی آپولو، فرمانده ی آپولو 12 ، چالرز کندرد خسارت ها و سایش های زیادی را بعد از هشت ساعت از فعالیت eva گزارش داد ، که به جنس بیرونی چکمه هایش نفوذ کرده بود و روی تنظیمات دماییشان اثر گذاشته بود.
در یک ماموریت به مریخ لازم است که فضانوردان متحمل eva های زیادی شوند و عوض کردن لباس فضایی که به سختی 140 میلیون مایل آنطرف تر است و باید از قبل آماده شود ، قبل از اینکه لباس پاره شود . بنابراین لازم است که روش های آزمایش سختی جنس لباس را توسعه دهیم تا مطمئن شویم لباس نهایی برای کار آماده است . جیسون کروزن ؛ مدیر سیستم های تحقیق پیشرفته در هیئت رئیسه ی عملیات ها و تحقیقات انسانی ناسا میگوید : " ناسا در حال طراحی نسل بعدی تکنولوژی لباس فضایی است که تحقیقات فضایی را با به کار گیری پیشرفت هایی در علم و تکنولوژی گسترش دهد. ما چیزهای زیادی درباره ی عملکرد لباس فضا در طول تجربیاتمان در ایستگاه فضایی بین المللی یاد گرفته ایم و  طراحی برای سطوح سیاره ای ما را ملزم به توسعه ی این دانش و به کار گرفتنش میکند . "
آژانس از داوطلبان میخواهد که آزمایشی با توانایی بسازند تا سطح تنزل فیبر توسط غبار و کثیفی ماه را شبیه سازی کنند. نتایج باید هر خسارتی با جزئیات بیان کنند ( مانند بریدگی ؛ تغییر رنگ یا پارگی) روی جنس لباس ، همچنین جزئیات اندازه ی موانع خارجی که به لایه های مختلف لباس نفوذ میکنند . بعد از تمام شدن رقابت ، ناسا میخواهد 5000 دلار جایزه بدهد.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

ناسا در حال کار کردن با دانشجویان بر روی طرح هوای پیمای مریخ است