ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۶ يکشنبه ۲۶ شهريور

با پیشنهاد وزیر ارتباطات و تصویب هیئت وزیران، ناصرعلی سعادت به عنوان عضو صاحب نظر کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی جایگزین نصرالله جهانگرد شد. به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات، با پیشنهاد وزیر ارتباطات و تصویب هیئت وزیران، ناصرعلی سعادت به عنوان عضو صاحب نظر کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی جایگزین نصرالله جهانگرد شد. سعادت ریاست نظام صنفی رایانه‌ای کشور را بر عهده دارد.
کمیسیون تنظیم مقررات، نهاد مستقلی است که وظیفه‌ی سیاست‌گذاری، تدوین و تصویب مقررات را در حوزه‌ی ارتباطات و فناوری اطلاعات برعهده دارد. نظارت بر حسن اجرای قوانین و مقررات و حفظ حقوق مشترکین و کاربران براساس اصول محوری سازمان، یعنی رعایت عدالت، انصاف، اخلاق‌مداری، صراحت، شفافیت و ایجاد فضای رقابتی سالم نیز از دیگر وظایف آن است.
گفتنی است طبق ماده‌ی ۶ قانون وظایف و اختیارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی به ترتیب رئیس و دبیر کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات محسوب می‌شوند و نمایندگانی از معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری، وزارت امور اقتصادی و دارائی و پنج نفر از صاحب نظران امور اقتصادی، ارتباطات و یا فناوری اطلاعات و پست نیز دیگر اعضای آن را تشکیل می‌دهند که برای مدت چهار سال به این سمت منصوب می‌شوند.
دبیرخانه‌ی کمیسیون در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی قرار دارد و مسئولیت ابلاغ مصوبات، تعیین دستور کار جلسات، برقراری ارتباط با دستگاه‌ها، موسسات و نهادها، تشکیل کارگروه‌های کارشناسی و تخصصی و دعوت از سایر کسانی که لازم است در جلسات کمیسیون حاضر شوند را برعهده دارد. همچنین سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی، به عنوان بازوی اجرائی کمیسیون، مسئولیت نظارت بر اجرای درست مصوبات و تهیه‌ی گزارش از بازخورد مصوبات و ارائه‌ی آن به کمیسیون را عهده‌دار است.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه