ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۹ دوشنبه ۱۴ مهر

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران از سرمایه گذاری ۱۸۰ میلیارد تومانی برای راه اندازی شبکه اختصاصی مدارس به نام شبکه دانا خبر داد.
به گزارش خبرنگار آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستما)، امیر ناظمی در ارتباط زنده ویدویی با مراسم بهره برداری از طرح های ملی روستایی و عشایر کشور که با حضور رئیس جمهور برگزار شد، گفت: امروز 76 هزار و 200 مدرسه با تاکید رئیس جمهور بر تاسیس این شبکه با سهم حداکثری تجهیزات تولید داخل به شبکه دانا متصل می شوند.
او اظهار داشت: همه اپراتورها از جمله ایرانسل، همراه اول، رایتل، های وب و مخابرات برای راه اندازی این شبکه تلاش کردند و امروز 94 درصد مدارس کشور به شبکه دانا متصل می شوند.
ناظمی با اشاره به اینکه شبکه دانا زیرساخت ایجاد مدارس هوشمند و پایه ای برای ارایه خدمات و محتوای مناسب است، افزود: به همراه رونمایی از این شبکه، چندین پلتفرم آموزشی هم رونمایی می شود که می تواند در کنار پلتفرم های موجود به آموزش دانش آموزان کمک کند.
او اظهار داشت: پتلفرم دانا پلاس برای برگزاری کلاس های مجازی، لایو بوک برای به اشتراک گذاری کتاب های درسی و در اختیار قرار دادن مواد آموزشی و آزمون های مرتبط با آن درس، فیدیبو و طاقچه نیز برای ارایه کتاب های الکترونیکی فوق برنامه عرضه شده اند.
ناظمی افزود: همچنین سامانه ای ایجاد شده که در از طریق آن امکان معرفی پلتفرم های مختلف برای دانش آموزان وجود داشته باشد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه