گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۱۵ مهر

Wi-Fi Alliance از تغییر نام استانداردهای Wi-Fi 802.11 خبر داد، این استاندارد مدت‌های طولانی باعث سردرگمی کاربران بود. در آینده، استاندارد فعلی 802.11ac با عنوان Wi-Fi5 و جانشین آن، 802.11ax با نام Wi-Fi6 شناخته می شوند. این نام‌گذاری اصطلاح نسلی همانند بلوتوث ۳، ۴، و ۵ ایجاد می‌کند که یادآوری و درک پیشرفت آن را برای مشتریان راحت‌تر می‌کند.
مدیرعامل Wi-Fi Alliance گفت "نزدیک به دو دهه، کاربران Wi-Fi مجبور بودند برای تعیین اینکه آیا دستگاهایشان جدیدترین Wi-Fi را پشتیبانی می‌کند، آن را از طریق کنوانسیون نام‌گذاری فنی دسته‌بندی کنند."
این اعلامیه نه تنها بر روی استانداردهای معمول Wi-Fi تاثیر می‌گذارد، بلکه اثرگذاری آن بر روی 802.11ad هم است. 802.11ad با نام WiGig، وابستگی زیادی به آنتن بی‌سیم اضافی با ۶۰ گیگاهرتز دارد تا سرعت سازگاری دستگاه‌ها را در اتاقی مشابه به عنوان روتر افزایش دهد. تعدادی از روترها و دستگاه‌ها، شامل آداپتور بی‌سیم VR، استاندارد 802.11ad را در طول یک یا دو سال گذشته دریافت کرده‌اند.
اما در این اعلامیه روشن است که Wi-Fi Alliance، استاندارد 802.11ax را به عنوان مرحله‌ی بعدی از تکامل Wi-Fi‌ می‌بیند و نه 802.11ad را. 802.11ax نیازی به آنتن اضافی ندارد، و به جای آن استفاده از باندهای ۲.۴ و ۵ گیگاهرتز که در حال حاضر توسط 802.11ac یا همان Wi-Fi5 استفاده می‌شود را موثرتر می‌کند.
Wi-Fi6 وعده‌ی افزایش سرعت تا بیش از ۱۱ گیگابیت بر ثانیه را در بین سه یا تعداد بیشتری دستگاه داده است، و با یک دستگاه Wi-Fi6 سرعت به بیش از ۵ گیگابیت بر ثانیه هم می‌رسد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه