تکنولوژی
الناز فرجی۵:۱۵ - ۱۳۹۴ يکشنبه ۴ مرداد

سه شنبه ی این هفته، کشتی سلطنتی HMS  mersey چیز عجیبی را از قسمت پرتاب توپ کشتی به سمت ساحل جنوبی انگلستان فرستاد. یک هواپیمای کنترل از راه دور ارزان که توسط چاپگر سه بعدی ساخته شده بود. یک وسیله ی 3 کیلوگرمی با طراحی یک هواپیما که با یک فلاخن سه متر پرتاب شد و بصورت خودگردان بین چند ایستگاه هوایی از پیش برنامه ریزی شده پرواز کرد تا اینکه بعد از 5 دقیقه به یک ساحل ریگی امن نشست.
این هواپیمای کنترل از راه دور ارزان ابتدا در ساحل چاپ شده و سپس به کشتی برده شد.هدف  آزمایش نشان دادن این بود که چگونه هواپیماهایی کم و بیش یکبار مصرف ، در یک چشم بهم زدن میتوانند چاپ شوند و ممکن است هزینه ها را کم کرده و کارکنان را سریعا به یک ماموریت جدید بفرستند، مثلا بعد از یک حادثه ی طبیعی .  جف هیوارد ، عضو هیئت رئیسه ی هواپیماهای کنترل از راه دور  در مرکز امور جنگی دریایی که همردیف HMS metseyto برای سرپرستی پرواز بود ،  گفت: ساختن هواپیما های پلاستیکی برای کشتی های جنگی ، با استفاده ازتکنیک های  تولید انبوه  قراردادی ؛ انعطاف زیادی را ارائه نمیکند، و معمولا گران تر تمام میشود چون افراد مورد نیاز آنقدر زیاد نیستند که هزینه های برپایی را خنثی کنند.
او گفت : قبل از آزمایش واضح نبود که آیا این هواپیمای کنترل از راه دور کم هزینه از عهده ی پیچ خوردن در شرایط بادی بر می آید یا نه . تا جایی که ما میدانیم، این در دنیا اولین بود . " این  تکنولوژی در همکاری با محققان و یک شرکت چاپ سه بعدی طراحی شده بود و سپس توانست راهش را به استفاده ی شهری و تجاری باز کند.
این هواپیمای پروانه دار با طول بال 1.5 متر، توسط مهندس هوانوردی از دانشگاه ساوس همپتون ساخته شده و با نام سالسا معروف شده است. این هواپیما از ترکیب و اتصال چهار تکه تشکیل شده است که هرکدام با چاپگری به وجود آمده اند که پودر نایلون را با لیزر ترکیب میکند. حتی سطوح مفصلی این وسیله مانند لاستیک و قسمت های متحرک بال هواپیما با چاپگر درست شده اند. یک باتری ، کنترل های الکترونیکی ، پروانه ها و موتور برای تکمیل هواپیما نیاز اند. و دوربین هایی سنسور مانند و رادار ها هم میتوانند اضافه شوند . هواپیمای کامل شده میتواند در هر ساعت 100 مایل پرواز کند.
جیم اسکانلان ؛ استادی از ساوس همپتون که بر روی سالسا کار میکند میگوید: هواپیماهایی که از کشتی پرتاب شده اند از قبل وجود داشتند اما معمولا بزرگترند و میلیون ها دلار قیمت دارند. کشتی فکر میکند که UAV پرتاب شده از روی کشتی زیادی گران است. " 
اسکانلان هواپیمای تجسس  اسکن ایگل بوینگ را به عنوان مثال مطرح میکند " هر کسی که کنترلش کند ، همیشه امکان این وجود دارد که یکی از بین برود .  اسکانلان میگوید: اگر تنها موتورش جرقه بزند به شنا میرود!   سالسا میتواند با چند هزار دلار چاپ شود . او تصدیق میکند که این هواپیما تنها به مدت 40 دقیقه میتواند پرواز کند اما همین مقدار برای ماموریت هایی مانند پاسخ به گزارشات دزدی دریایی ، جایی که توانایی چک کردن یک کشتی از فاصله ی 10 مایلی بسیار با ارزش است ، کافی است. او میگوید : اگر کسی به آن شلیک کند ، چه کسی اهمیت میدهد؟ شما یکی دیگر را میفرستید! "
او کشتی هایی را در نظر دارد که به سمت دریا میروند در حالیکه بخش های چاپ شده را برای ساخت حدود 50 هواپیما ، یک چاپگر سه بعدی و مواد اولیه ی پودری را برای چاپ زاپاس ها یا وسیله های سفارشی برای ماموریت های مختلف که ممکن است سنسور های مختلفی را بر روی کشتی نیاز داشته باشند،  با خود حمل میکنند . به هر حال کارهایی نیاز است انجام شود تا ثابت شود که چاپ هواپیما در دریا کار بدردبخور و معقولی است. چاپ قطعات برای سالسا ساعت ها طول میکشد و چاپگر های موجود نیاز به اصلاح شدن دارند تا بتوانند در سطح دریا باقی بمانند.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

فن آوری چاپ 3D، کمک به درمان سرطان