موبایل و تبلت
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۹ يکشنبه ۱۰ فروردين

نبرد همیشگی میان سامسونگ و اپل احتمالا امسال متوقف خواهد شد. نه بخاطر ویروس کرونا بلکه به دلیل عرضه گوشی غیرمعمول پیکسل 5 گوگل.
به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، براساس گزارش های تایید نشده، گوگل از یک پردازنده متوسط اسنپ دراگون 765 کوالکام در پیکسل 5 استفاده خواهد کرد. در این گزارش برای تان توضیح می دهیم که چرا این مساله مهم است. اما به صورت خلاصه، اگر این خبر درست باشد، تصمیم گوگل به معنی عرضه یک پرچمدار ارزان قیمت نسبت به رقیبش در ماه اکتبر خواهد بود.
درحالیکه اسنپ دراگون 765 به صورت فنی یک چیپست میان رده است، به نظر می رسد به خوبی از پس کارایی لازم این گوشی برمی آید. همچنین با آنچه که گوگل از گوشی های هوشمند خود انتظار دارد، مطابقت دارد: برخورداری از عملکرد تصویربرداری از چیپست 855 (پردازنده ای که در پیکسل 4 مورد استفاده قرار گرفته) و نسخه ای از موتورهای نسل پنجم AI که در 865 یافت می شود. هر دوی آنها توسط پردازنده داخلی Pixel Neural Core تقویت می شوند.
این گوشی همچنین مجهز به فناوری نسل پنجم تلفن همراه است و مهمتر از همه، مقرون به صرفه است.
پرچمدار بعدی گوگل می تواند صدها دلار ارزان تر از سایر عرضه های بزرگ امسال باشد درحالی که می خواهد روی عملکردش رقابت کند. ظی چهار سال گذشته، دوربین های گوگل تقریبا همیشه بهترین بوده اند یا با بهترین ها رقابت کرده اند. هوش مصنوعی آن به طور خاص Duplex کار کرده است و با فیلتر تماس ها و اپ ضبط تماس ها، پیکسل را به یک دستگاه منحصر به فرد تبدیل کرده است (حداقل برای دوره زمانی که این امکامات منحصر به گوشی های پیکسل هستند).
زمان عرضه گوشی پیکسل5 بسیار حائز اهمیت است. به نظر می رسد عرضه آن برای ماه اکتبر برنامه ریزی شده است و همزمان با معرفی و عرضه پردازنده ها است. هنوز گزارشی درباره احتمال تاخیر در معرفی آن منتشر نشده است و گوگل هم هنوز به این سوال درباره احتمال تاثیر ویروس کرونا روی عرضه آتی این گوشی پاسخی نداده است.
عرضه بزرگ بعدی در همین زمان مربوط به آیفون اپل است. براساس پیش بینی های برخی تحلیلگران مبنی بر تاخیر طولانی مدت، ممکن است عرضه این گوشی در ماه سپتامبر هم به مخاطره بیفتد که به معنی عرضه نزدیک تر آن در زمان عرضه پرچمدار ارزان قیمت گوگل خواهد بود.
آنچه که اکنون می توانیم بگوییم این است که این نخستین آیفون 5G خواهد بود و به همین خاطر افزایش قیمت خواهد داشت و تقریبا در زمان مشابهی با گوشی دیگر 5G با قیمت بسیار کمتر و با دوربین قابل مقایسه عرضه خواهد شد.
گوشی جدید گران قیمت سامسونگ هم با وجود پیشنهاد تعویض بسیار خوب، قیمتی حدود 1400 دلار برای بالاترین مدل دارد درحالی که ارزان ترین مدل آن هزار دلار است. آمارهای فروش اولیه این کمپانی کره ای هم امیدوارکننده نیست که می تواند بخاطر قیمت بالای جدید آن یا شیوع ویروس کرونا باشد (به نظر می رسد هر دو عامل تاثیرگذار هستند).
گوگل هم از آسیب های کووید 19 و رکود فروش گوشی های هوشمند در امان نخواهد بود اما اگر استراتژی آن عرضه گوشی با قیمت ارزان تر است، بهتر است زودنر مشتریانش را در جریان قرار دهد.
با تاخیرهای صورت گرفته، فناوری جدید و استراتژی قیمت جدید، احتمال دارد گوگل دستگاه های بیشتری را با قیمت اپل و سامسونگ عرضه کند. احتمال دیگر این است که تاخیر اپل در عرضه محصول جدیدش ممکن است به طور کامل روی پیکسل جدید گوگل کاملا سایه بیاندازد.
در هر صورت، در پایان سال 2020 یکی از نبردهای جذاب گوشی های هوشمند را شاهد خواهیم بود.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه