سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۹ دوشنبه ۲۶ آبان

به گزارش زومیت، پردازنده‌ی اختصاصی M1 اپل که برای استفاده در رایانه‌های مک تولید شده است، توانسته در معیارهای شبیه‌سازی‌شده x86 از رقبای اینتلی خود قوی‌تر ظاهر شود.
اپل در رویداد One More Thing از رایانه‌های مک‌ مبتنی ‌بر پردازنده‌ی اختصاصی M1 رونمایی کرد. کوپرتینویی‌ها پیش‌تر در مراسم توسعه‌دهندگان، مهاجرت از پردازنده‌های اینتل x86 به پردازنده‌های اپل سیلیکون را علنی کرده بودند و درنهایت، در جریان آخرین رویداد خود از پردازنده‌ی اختصاصی M1 رونمایی و ادعاهای بزرگی در رابطه با آن مطرح کردند. حال طبق بنچمارک‌های جدید در محیط x86، بسیاری از ادعاهای اپل ممکن است درست باشد.
هفته‌ی گذشته نتایج بررسی اولین معیارهای بومی پردازنده‌ی M1 اپل در سایت گیک‌بنچ ظاهر شد که عملکرد چشمگیر این پردازنده را نشان می‌داد. امروز معیارهای جدیدی برای پردازنده‌ی M1 در حالت شبیه‌سازی‌شده x86 روی پلتفرم روزتا ۲ منتشر شده است که از عملکرد بسیار قوی پردازنده‌ی اختصاصی اپل حکایت دارد.
نتایج جدید گیک‌بنچ نشان می‌دهد که پردازنده‌ی M1، در مک‌بوک ایر با ۸ گیگابایت رم، توانسته است  تک‌هسته‌ای ۱۳۱۳ و امتیاز ۵۸۸۸ در عملکرد چندهسته‌ای به دست آورد. ازآنجاکه این نسخه از بنچمارک گیک‌بنچ ازطریق لایه‌ی ترجمه‌ای روزتا ۲ اجرا می‌شود، در عملکرد نهایی تأثیر زیادی می‌گذارد و بر اساس نتایج منتشرشده، در حدود ۲۲ درصد عملکرد نهایی پردازنده را محدود کرده است؛ بااین‌حال در نتایج تک‌هسته‌ای هنوز از سایر رایانه‌های مک مبتنی بر اینتل x86 از جمله آی‌مک ۲۷ اینچی ۲۰۲۰ با پردازنده‌ی Core i9-10910 و فرکانس ۳٫۶ گیگاهرتزی، عملکرد بهتری نشان می‌دهد.
مک‌بوک ایر مجهز به پردازنده‌ی M1 در معیارها و نتایج بومی، امتیاز فوق‌العاده‌ی تک‌هسته‌ای ۱۶۸۷ و امتیاز چندهسته‌ای ۷۴۳۳ کسب کرده است. پردازنده‌ی M1 در سه محصول جدید اپل، از جمله مک‌بوک پرو ۱۳ اینچی ۱۲۹۹ دلاری و مک‌بوک ایر ۱۳ اینچی ۹۹۹ دلاری و مک مینی ۶۹۹ دلاری، شانزدهم نوامبر (بیست‌ و ششم آبان) عرضه خواهد شد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه