ایران
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۱۳ مهر

مدیر کل نظارت بر سرویس‌های رادیویی رگولاتوری با اعلام نتایج بررسی سامانه‌های آنلاین سنجش تشعشعات الکترومغناطیسی گفت: هیچ مورد بالای حد استاندارد نداشتیم.
غلامرضا خاکسار مدیر کل دفتر نظارت بر سرویس‌های رادیویی سازمان تنظیم مقررات ارتباطات در کارگاه آموزشی ایمنی تشعشع در نمایشگاه تله‌کام با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه‌ی پایش تشعشعات الکترومغناطیسی در کشور اظهار داشت: متولی قانون ایمنی تشعشعی کشور سازمان انرژی اتمی است و تمامی تجهیزات و اقدامات لازم در این حوزه باید به تأیید این سازمان برسد.
وی با اشاره به اینکه سازمان تنظیم مقررات به عنوان دستگاه همکار در قانون هوای پاک مصوب سال ۹۶ با سازمان انرژی اتمی همکاری می‌کند، گفت: تمامی تجهیزات حوزه‌ی فرکانسی کشور و تشعشعات رادیویی مطابق با استاندارد ICNIRP و نیز استاندارد ملی ایران که مطابق با این استاندارد بین‌المللی است مورد بررسی و پایش قرار می‌گیرد و هیچ نگرانی در این زمینه وجود ندارد.
خاکسار با بیان اینکه مقاله معتبری درباره‌ی پرتوهای غیریون‌ساز مانند موبایل و آنتن‌های BTS در ایران وجود ندارد و ما از منابع خارجی برای انجام تحقیقات و بررسی استانداردها استفاده می‌کنیم، افزود: از سوی دیگر کارگروه ارتباط مشترک شهر وابسته به شهرداری، ضوابط نصب سایت‌ها، آنتن‌ها و دکل‌های تلفن همراه در شهر تهران را تدوین کرده است و باید تمامی این تجهیزات در کارگروه ارتباطات مشترک شهر مجوز بگیرند. در این کارگروه یکی از مواردی که بررسی می‌شود بحث ایمنی تشعشع است.
وی حد مجاز تشعشعات را بر مبنای استانداردهای بین‌المللی ۲۸ ولت بر متر عنوان کرد و یادآور شد: تمامی تجهیزات نصب شده در حوزه‌ی تشعشعات رادیویی باید بر مبنای این حد مجاز نصب و راه‌اندازی شود.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه