ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت

به گزارش ایسنا، معاون فنی و بازرگانی شرکت ملی پست با تشریح علل فعالیت این شرکت در حوزه‌ی تجارت الکترونیک گفت: ادارات پست در همه جای دنیا به دلیل ماهیت شبکه‌ای و زیرساخت ارتباطات فیزیکی که دارند، در توسعه‌ی خرید و فروش اینترنتی و تجارت الکترونیکی نقش کلیدی ایفا می‌کنند. شرکت ملی پست نیز در کنار فرآیندهای فیزیکی خود با ایجاد سیستم‌ها و درگاه الکترونیکی، سرویس‌های مختلفی را طراحی و ارائه کرده است.
محمد احمدی با اشاره به برنامه‌های توسعه‌ای شرکت ملی پست برای سرویس‌های تجارت الکترونیک، گفت: واقعیت این است که در همه‌ی کشورها ادارات پست، به عنوان یک ابزار و زیرساخت در زنجیره‌ی ارزش کسب‌وکارهای کوچک و متوسط نقش‌آفرینی می‌کنند.
معاون فنی و بازرگانی شرکت ملی پست با تاکید بر اینکه شرکت ملی پست می‌تواند برای دیگر کسب و کارهای خصوصی همانند یک منبع حمایتی عمل کند، تاکید کرد: کسب و کارهای خرد و متوسط باید هزینه‌ی زیادی برای فعالیت‌های مرتبط به ایجاد کانال فروش، حمل و نقل، برگشت‌های مالی و تبلیغات  انجام دهند. در حالی که شرکت ملی پست این ظرفیت‌ها را در گستره‌ی کشور در اختیار دارد و می‌تواند برای آن‌ها ارزش افزوده بالایی ایجاد کند. برای مثال به جای اینکه شرکت‌های خرد بخواهند سیستم حمل و نقل و توزیع مخصوص به خود را به وجود بیاورند که بسیار هزینه‌بر است؛ ما یک خدمت حمل و نقلی بسیار مطمئن را در اختیار آن‌ها قرار دهیم، بدون اینکه حاشیه‌ی سود بالایی را برای خود بخواهیم. این موضوع در کلان اقتصاد کشور نیز موثر است.
احمدی با بیان اینکه اساسا ارائه‌ی سرویس‌های پیکی با ذات و ماموریت پست متفاوت است، گفت: در سرویس‌های پیکی نقطه به نقطه، یک نفر به نیابت از فرستنده‌ی بسته‌ای را جابه‌جا می‌کند و عملاً یک سفر انجام می‌شود، در حالی که یک موضع پست بر اساس نظام تقسیم‌بندی گشت‌های نامه‌رسانی، چندین مرسوله را همزمان توزیع می‌کند که به مراتب در کاهش سفر و ترافیک شهری و همچنین افزایش بهره‌وری موثر است.
او با اشاره به تفاوت تجارت الکترونیک در شرکت ملی پست و دیگر شرکت‌های خصوصی اظهار کرد: آن‌ها فروشگاه‌داری می‌کنند و در کنار آن وارد عرصه‌ی حمل و نقل و توزیع شده‌اند که الزاماً متضمن بهره‌وری ملی نیست، در حالی که پست در سطح کلان و کشوری دارای شبکه‌ی بهینه‌سازی شده‌ی حمل و نقل و توزیع است.
احمدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سایت بازار الکترونیک شرکت پست، گفت: وقتی که در اواسط دهه‌ی ۸۰ ما درگاه الکترونیک حمل و نقل با عنوان "گیت وی" را ایجاد کردیم، شرکت‌های واسط خرید و فروش اینترنتی، استقبال خوبی از موضوع نداشتند، به علاوه بسیاری از افراد بودند که محصولی برای عرضه در حوزه‌ی تجارت الکترونیک داشتند اما نمی‌توانستند که سایت ایجاد کنند و یا نمی‌خواستند درصدی را به عنوان حق‌الزحمه به شرکت‌های واسط دهند، بنابراین بازار الکترونیک یا ای بازار پست فرصت عرضه محصولات و فروش، توزیع و برگشت پول را برای آن‌ها فراهم آورد.
معاون فنی و بازرگانی شرکت ملی پست، با اشاره به اینکه ما بیشتر علاقمندیم کار تخصصی خود را انجام بدهیم، گفت : اگر شرایط مناسب فراهم باشد، بازار الکترونیکی پست می‌تواند با مدیریت بخش خصوصی فعالیت خود را ادامه دهد.
احمدی ضمن تشریح تغییرات ایجاد شده در ساختار اداری و اجرایی راهبری سرویس‌های حوزه‌ی تجارت الکترونیک پست طی ماه‌های اخیر و پروژه‌ها و برنامه‌های توسعه‌ای که در این راستا طراحی شده و در مرحله‌ی اجرا است، گفت: تغییرات و تحولات بسیاری در ساختار و کیفیت سرویس‌های تجارت الکترونیکی شرکت ملی پست در راه است و ما برای جلب رضایت مشتریان و افزایش کیفیت خدمات و نوآوری در آن‌ها برنامه‌های مختلفی را در دست اجرا داریم.
معاون فنی و بازرگانی همچنین تاکید کرد: در فضای رقابتی مشتری حرف اول و آخر را می‌زند و ما برای ارائه‌ی خدمات با کیفیت و مورد نیاز مشتریان عزیز شبکه‌ی پستی کشور که تا دورترین نقاط کشور و جهان نیز حضور دارند، از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کنیم.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه