ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۶ ارديبهشت

به گزارش ایرنا، نخستین برج فناوری استانی کشور که توسط صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری در تبریز خریداری شده و در اختیار ۲۴ شرکت دانش بنیان قرار گرفته است به بهره‌برداری رسید.
رئیس هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی کشور شامگاه دوشنبه در آئین افتتاح این برج گفت: ۸۹ شرکت دانش بنیان در آذربایجان شرقی وجود دارد که به نسبت جمعیت استان کم است.
بهزاد سلطانی گفت: این شرکت‌ها تاکنون ۴۲۰ میلیارد ریال تسهیلات دریافت کرده‌اند که این رقم باید حداقل به ۸۰۰ میلیارد ریال می‌رسید.
وی افزود: اکنون رتبه‌ی استان آذربایجان شرقی از نظر تعداد شرکت‌های دانش بنیان در کشور پنجم است و بر اساس هدف‌گذاری انجام شده در سه سال آینده باید به رتبه‌ی سوم ارتقا یابد.
وی اظهار کرد: امروز ساختمان شرکت‌های دانش بنیان در تبریز با حضور ۲۴ شرکت افتتاح شد و اگر تعداد این شرکت‌ها افزایش یابد، ساختمان‌های دیگری نیز خریداری و افتتاح می‌شود.
سلطانی ادامه داد: برای اینکه استان از نظر تعداد شرکت‌های دانش بنیان به رتبه‌ی دوم کشوری ارتقاء یابد، باید تعداد شرکت‌های دانش بنیان به ۶۰۰ مورد برسد تا از بین آن‌ها ۳۱۶ مورد نهایی شود.
وی اضافه کرد: این شرکت‌ها باید ۵۹۴ طرح ارایه دهند که از این تعداد ۲۷۷ طرح در صندوق نوآوری مصوب می‌شود و از این تعداد نیز ۱۷۸ طرح باید خاتمه یابد.
به گزارش ایرنا صندوق نوآوری و شکوفایی به منظور کمک به تحقق و توسعه‌ی اقتصاد دانش‌بنیان، تکمیل زنجیره‌ی ایده تا بازار و تجاری‌سازی نوآوری‌ها، دستاوردهای پژوهشی، اختراعات و کاربردی شدن دانش از طریق ارائه‌ی کمک‌ها و خدمات مالی و پشتیبانی به شرکت‌ها و مؤسسه‌های دانش‌ بنیان تشکیل شده است.
برج فناوری ربع رشیدی تبریز در حقیقت نخستین مجتمع استانی صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری و هفتمین برج فناوری کشور به شمار می‌رود.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه