ایران
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۶ دوشنبه ۶ آذر

نخستین شرکت‌های اینترنتی امروز تعرفه‌های جدید اینترنت را با تعیین سقف مصرف منصفانه اعلام کردند که در آن، سرعت با تعرفه‌ی مشخص در نظر گرفته شده و حجم هر سرویس قرار است در بازار رقابتی توسط شرکت‌های اینترنتی اعلام شود.
به گزارش فارس، بنا بر اعلام وزیر ارتباطات تعرفه‌های جدید اینترنت ثابت در پی تغییر روش فروش اینترنت از حجمی به غیرحجمی تا پیش از دهم آذرماه اجرایی خواهد شد.
در این تعرفه‌ها سرعت با تعرفه‌ی مشخص در نظر گرفته شده و حجم هر سرویس قرار است در بازار رقابتی توسط شرکت‌های اینترنتی اعلام شود. تنها نکته‌ای که باید رعایت شود ارائه‌ی حداقل دو برابر ترافیک داخلی نسبت به ترافیک خارجی در سرویس‌های ارائه‌شده شرکت‌های اینترنتی است.
وزیر ارتباطات در واکنش به انتقادات از تعرفه‌های جدید از کاربران خواسته بود تا اعلام حجم توسط شرکت‌های اینترنتی و مشاهده‌ی سرویس‌های پیشنهادی آنها صبر کنند.
امروز نخستین لیست تعرفه‌ها توسط برخی شرکت‌های اینترنتی اعلام شده است و سایر شرکت‌ها نیز باید تعرفه‌ی سرویس‌های خود را اعلام کنند. برای مثال یک شرکت اینترنتی در سرعت 512 کیلوبیت بر ثانیه که ماهیانه 12 هزار و 500 تومان قیمت دارد، 8 گیگ مصرف منصفانه در نظر گرفته و در سرویس 8 مگابیت بر ثانیه که 50 هزار تومان ماهیانه قیمت دارد، مصرف منصفانه را 60 گیگ قرار داده است.
پس از اعلام تعرفه‌ی سرویس‌ها توسط شرکت‌های اینترنتی باید منتظر نظر کاربران درباره‌ی تعرفه‌های جدید بود.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه