ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۲۹ مهر

به گزارش مهر، متخصصان پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات به دانش و بومی‌سازی فناوری طراحی و ساخت سامانه‌ی اندازه‌گیری شدت تشعشعات رادیویی دست یافتند.
مراسم رونمایی از نخستین سامانه‌ی اندازه‌گیری شدت تشعشعات الکترومغناطیسی در خاورمیانه، با حضور حسین فلاح جوشقانی معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در حاشیه پنجمین کنفرانس تخصصی ملی سنجش و ایمنی پرتوهای یون‌ساز و غیر یون‌ساز در دانشگاه کاشان برگزار شد.
این سامانه‌ی بومی با حمایت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات(مرکز تحقیقات مخابرات ایران) و با هدف رفع وابستگی کشور در تامین نیازمندی به این تجهیزات و در راستای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و برنامه ششم توسعه، طراحی و ساخته شده است.
با بومی‌سازی این سامانه به همت متخصصان داخلی، علاوه بر جایگزینی نمونه‌های خارجی با داخلی، رفع نگرانی مردم از اثرات امواج الکترومغناطیسی و تشعشعات رادیویی با محصولات بومی امکان‌پذیر شده است.
سامانه‌ی اندازه‌گیری شدت تشعشعات پرتوهای رادیویی، علاوه بر اخذ تاییدیه‌ی سازمان انرژی اتمی کشور، گواهی‌ها و تاییدیه‌های مربوط به آزمون‌های دمایی، محیطی و سازگاری الکترومغناطیسی را نیز اخذ کرده است.
غلامرضا خاکسار، مدیرکل دفتر نظارت بر سرویس‌های رادیویی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در این مراسم گفت: با توجه به دستیابی ایران به این فناوری، تجاری‌سازی و تولید انبوه این سامانه در برنامه‌های سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی قرار دارد.
وی ساخت این دستگاه را از مصادیق عملی اجرای سیاست اقتصاد مقاومتی در راستای اجرای برنامه‌ی ششم توسعه دانست و گفت: با ساخت این دستگاه، افزون بر صرفه‌جویی اقتصادی و جلوگیری از خروج ارز از کشور، گام‌هایی برای ایجاد اشتغال در کشور بر داشته خواهد شد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه