نرم افزار
مصطفی طبری۲۳:۵۶ - ۱۳۹۴ پنج شنبه ۲۹ مرداد

تقریباً به مدت 20 سال می باشد که اینتل تکنولوژی هایی را برای کمک به استفان هاوکینگ جهت برقراری ارتباط با جهان توسعه می دهد. اکنون این کمپانی نرم افزاری که وی برای نوشتن کتب، سخنرانی و صحبت کردن با سایر افراد از آن استفاده می کند را بصورت رایگان ارائه کرده است.
نام کامل این نرم افزار Assistive Context-Aware Toolkit می باشد که تقریباً همان نرم افزاری است که اینتل سال گذشته Swiftkey را برای استفاده استفان هاوکینگ در آن قرار داد. حالا این شرکت این نرم افزار را بصورت متن باز ارائه کرده تا مهندسین و توسعه دهندگان بتوانند با استفاده از آن تکنولوژی هایی را تولید کنند که برای افرادی که از نظر اعصاب و نورون های مغزی دچار بیماری هستند و قادر به استفاده از رابط های کامپیوتری معمول نیستند، از آنها بهره ببرند.


در حال حاضر ACAT از نوع فناوری تشخیص چهره توسط وب کم برای کنترل رابط کاربری استفاده می کند، اما به گفته اینتل، توسعه دهندگان می توانند ورودی های کنترل خودشان را طراحی کنند. در آزمایش این برنامه بر روی یک تبلت ویندوزی عملکرد رضایت بخشی را از آن دیدیم. برای تایپ کلمات ساده باید عضلات صورت خود را حرکت داده و سپس صبر کنید تا سیستم نرم افزاری منوی، حرف و یا کلمات مورد نظرتان را مشخص کند. این سیستم همچنین قادر به باز کردن اسناد، مرور وب و همچنین کنترل دقیق نشانگر در رابط کاربری می باشد.
نرم افزار پایه بصورت رایگان در Github در دسترس بوده و گوگل با راه اندازی سایتی جدید و ویژه، اسناد، ویدیوها، سنسورهای سازگار با این سیستم و همچنین راهنمای کامل استفاده از این سیستم را در دسترس عموم قرار داده است. حتی اگر در کار با این نرم افزار دچار مشکل شدید، می توانید مستقیماً با سرپرست این پروژه تماس بگیرید(از طریق ایمیل) تا راهنمایی شوید.
در مجموع رایگان شدن این تکنولوژی نرم افزاری گامی بزرگ در جهت تحقق رویای استفان هاوکینگ به منظور ارائه تکنولوژی کامپیوترهای کمکی و ویلچرهای متصل به تمام افرادی که به آنها نیاز دارند، می باشد.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

به‌روزرسانی اپلیکیشن SwiftKey با سه ویژگی جدید همراه است