تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۸ چهارشنبه ۳۰ بهمن

به گزارش دیجیاتو، مایکروسافت از سال گذشته میلادی در حال توسعه نرم افزار برای دستگاه های رأی گیری است. این نرم افزار برای اولین بار در انتخابات واقعی آزمایش می‌شود.
شهروندان منطقه فولتن (Fulton) ایالت ویسکانسین آمریکا نمایندگان دیوان عالی این ایالت را از طریق دستگاه‌های رأی‌گیری که با نرم افزار ElectionGuard مایکروسافت اجرا می شوند، انتخاب خواهند کرد.
در این انتخابات آرای چند صد نفر به کمک نرم افزار ElectionGuard جمع آوری خواهد شد و در صورتی که آزمایش موفقیت آمیز باشد، از این پلتفرم در دیگر دستگاه های رأی گیری نیز استفاده خواهد شد.
پلتفرم مورد بحث به گونه ای طراحی شده که از طریق رمزگذاری هم‌ریختی (Homomorphic Encryption) از آرای شرکت کنندگان محافظت کرده و برای بالا رفتن امنیت، نسخه کاغذی را نیز ایجاد می کند. رمزگذاری هم ریختی در عین حفظ رمزگذاری آرا، آنها را شمارش می کند.
برای استفاده از این پلتفرم ابتدا رأی دهنده نامزدهای مورد نظر خود را از طریق نمایشگر لمسی انتخاب کرده و آنها را تأیید می کند. سپس دستگاه به طور همزمان به او نسخه کاغذی رأی و کد رهگیری تحویل می دهد.
کاربر نسخه کاغذی را در صندوق انتخاباتی انداخته و با مراجعه به وب سایت انتخابات و استفاده از کد رهگیری، از شمارش رأی خود و همچنین تغییر نیافتن آن اطمینان حاصل می کند. کد رهگیری رأی کاربر را فاش نمی کند؛ بنابراین شرکت های شخص ثالث نمی توانند از آرا باخبر شوند.
کیت ElectionGuard از اپ های تأیید کننده شخص ثالث نیز پشتیبانی کرده و به کمک آنها می توان شمارش و عدم تغییر آرا را بررسی کرد. این کیت با سخت افزارهایی همچون سرفیس و کنترلر Xbox Adaptive نیز سازگار بوده و به کمک آنها نیز می توان رأی داد.
 
 

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه