کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۲۷ مرداد

بر اساس تحقیقات شرکت Strategy Analytics، محصول HomePod تخمین ۷۰۰ هزار واحد فروش در سه ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۸ را پشت سر گذاشت و نزدیک به ۶ درصد سهم بازار جهانی اسپیکر هوشمند نصیب اپل شد. این شرکت تحقیقاتی که برای سه ماهه‌ی اول سال جاری هم فروش ۶۰۰ هزار دستگاه را پیش‌بینی کرده بود، نشان داد فروش جهانی آن از زمان عرضه در ایالات متحده‌ی آمریکا، استرالیا، و بریتانیا در اواخر ژانویه به ۱.۳ میلیون واحد رسیده است.
این ارقام بسیار پایین‌تر از چیزی است که شرکت Consumer Intelligence Research Partners اعلام کرد. این شرکت اخیرا تخمین زده بود اپل سه میلیون HomePod تنها در ایالات متحد‌ه‌ی آمریکا به فروش برساند. این تفاوت معنادار به این دلیل است که اپل هیچگاه فروش HomePod را به طور رسمی اعلام نکرد و آن را در گروه‌بندی تحت عنوان "سایر محصولات" همراه با ساعت اپل، تلویزیون اپل، AirPodها، Beatها، iPod لمسی، و دیگر لوازم جانبی اپل قرار می‌دهد.
اپل برای "سایر محصولات" در سه ماهه‌ی گذشته درآمد ۳.۷۴ میلیارد دلاری را گزارش کرده بود که ۳۷ درصد بالاتر از ۲.۷۳ میلیارد دلار به دست آمده‌ی آن در دوره‌ی مشابه سال قبل بود.
طبق گزارش Strategy Analytics، محصول HomePod چهارمین اسپیکر هوشمند محبوب جهان در سه ماهه‌ی دوم بود و قبل از آن به ترتیب Amazon Echo ،Google Home و شرکت چینی Alibaba Tmall Genie قرار دارند. در این دسته‌بندی، آمازون ۴۱ درصد، گوگل ۲۷ درصد، و علی‌بابا ۷ درصد سهم بازار را از آن خود کردند.
در حالیکه HomePod به فروش خوبی رسیده، اپل همچنان باید سریع‌تر حرکت کند تا بتواند به سایر رقبای خود نزدیک شود. اگرچه احتمالا برای اپل به دست آوردن سهم بیشتری از بازار سخت است، چراکه هم‌اکنون HomePod با قیمت ۳۴۹ دلار عرضه می‌شود که بسیار گران‌تر از اسپیکر آمازون با ۵۰ دلار و گوگل با ۱۲۹ دلار است.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه