نرم افزار
رضا رزمی۸:۰ - ۱۳۹۵ شنبه ۸ خرداد

مرورگر اپرا، نسبت به مرورگرهای گوگل‌کروم و فایرفاکس موفق به جذب کاربران برای استفاده از این مرورگر برای وب‌گردی نشده است. شرکت سازنده این مرورگر، در آخرین نسخه آن قابلیتی را به مرورگر اپرا اضافه کرد، و ادعا کرده است که این قابلیت باعث صرفه‌جویی ۵۰ درصدی مصرف باتری لپ‌تاپ شما می‌شود.

این قابلیت جدید که مرورگر اپرا قرار گرفته است، Power Saving نام دارد. این قابلیت به کاربران اجازه می‌دهد میزان باتری کمتری را برای وب‌گردی بیشتر با استفاده از مرورگر اپرا در لپ‌تاپ خود، مصرف کنند.

شرکت اپرا با اقدام فعالیت‌هایی چون کاهش فعالیت‌های تب‌های پس‌زمینه، بهینه‌سازی فرکانس بازطراحی صفحات و بهبود پخش ویدیوها در نسخه جدید مرورگرش، باعث کاهش مصرف باتری در لپ‌تاپ شد. علاوه بر این، روش جدیدی که برای مدیریت حافظه در این مرورگر در نظر گرفته شده، به صرفه جویی در مصرف انرژی کمک خواهد کرد. در مرورگر اپرا با فعالسازی این قابلیت جدید، در پخش ویدیو‌ها هم مصرف باتری کمتر می‌شود.

این قابلیت جدید در مرورگر اپرا، در کنار اقداماتی که برای بلاک کردن تبلیغات در این مرورگر انجام شده است، باعث مصرف کم حافظه مصرفی این مرورگر می‌شوند و همین عامل باعث کاهش ۵۰ درصدی میزان مصرف باتری لپ‌تاپ خواهد شد.

قابلیت جدید ارائه شده در مرورگر اپرا، در نسخه پیش‌نمایش توسعه‌دهندگان به این شکل نشان داده شده است که زمانی که لپ‌تاپ شما به برق وصل نیست، یک آیکون باتری در بالا سمت راست مرورگر خواهید دید، که با فعال کردن آن می‌توانید در مصرف باتری لپ‌تاب خود صرفه‌جویی کنید.


مرورگر اپرا برای نسخه‌‌های ویندوز و OS X به‌روزرسانی خواهد شد و به قابلیت‌های جدید که در بهینه‌سازی مصرف باتری لپ‌تاپ نقش عمده‌ای دارد، مجهز می‌شوند.

برای دانلود و استفاده از نسخه پیش‌نمایش توسعه‌دهندگان می‌توانید به این لینک مراجعه کنید.

شرکت‌ سازنده اپرا، در تلاش است تا با اضافه کردن قابلیت‌های کاربردی، به رقابت با سایر مرورگر‌های محبوب بپردازد و بتواند نظر کاربران را به اپرا جلب کند.

نظر شما در خصوص قابلیت‌های جدید در اپرا چیست؟ اپرا با داشتن این قابلیت‌های کاربردی می‌تواند توجه کاربران سایر مرورگر‌ها را به خود جلب کنید؟

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

Samsung باطری EV با طیف 500 کیلومتر و 20 دقیقه شارژ ارائه داد