ایران
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۸ جمعه ۲۰ ارديبهشت

«نسل پنجم ارتباطی (5G) بعد از تدوین نقشه راه، آماده سرمایه‌گذاری مشترک برای اجرای پایلوت و تست است.» این خبری است که به تازگی «رقیه جدا» مجری طرح نسل پنجم شبکه ارتباطی آن را رسانه‌ای کرد. در پی اعلام این خبر، روزنامه ایران به سراغ مجری این طرح رفت و درباره جزئیات این نقشه راه به گفت‌و‌گو نشست که می‌خوانید.
گفته می‌شود تدوین نقشه راه نسل ۵ ارتباطی کشور به پایان رسیده و پژوهشگاه به‌دنبال جذب سرمایه‌گذار است به‌عنوان اولین سؤال در خصوص این نقشه راه توضیحی ارائه دهید.
معاونت برنامه و بودجه وزارت ارتباطات، طرح تحقیقاتی تدوین نقشه راه نسل پنجم ارتباطی را به پژوهشگاه وزارت ارتباطات سپرد تا در نقشه راه ابتدا وضعیت زیرساختی کشور را سنجیده و سپس ارزیابی کنیم که اکنون دنیا در 5G در چه مرحله‌ای است تا با بررسی تمام زمینه‌ها (چشم انداز، تدوین قوانین و مقررات حقوقی و رگولاتوری، بررسی سرویس‌ها و کاربردها بر بستر 5G، ایجاد و توسعه زیرساخت‌های لازم برای امنیت سیستم ارتباطی، شناسایی پایلوت‌، تعیین شرکت همکار و مشخص کردن الزامات برای پیاده‌‌سازی پایلوت‌)، نسل 5 را به‌صورت آزمایشی در کشور اجرا کنیم. تدوین نقشه راه این فناوری به‌عنوان یکی از محورهای تعریف شده از طرف وزارت ارتباطات توسط پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات از خرداد ۹۵ آغاز و در اردیبهشت ۹۶ به پایان رسید و در ادامه طرح نیز پروژه پیشنهاد مقررات رگولاتوری برای ارائه خدمات، به کارفرمایی سازمان رگولاتوری از تیرماه ۹۶ تا اسفند ۹۷ در این پژوهشگاه به انجام رسید. از این‌رو اکنون نسل پنجم ارتباطی آماده جذب سرمایه‌گذار برای راه‌اندازی آزمایشی آن است.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه