گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۸ يکشنبه ۱۹ آبان

به گزارش دیجیاتو، قانونگذاران روسی به بهانه حمایت از کمپانی های داخلی در برابر رقبای خارجی لایحه ای را پیشنهاد کرده‌اند که عرضه گجت ها را در این کشور به نصب اپ های بومی مشروط می کند.
پارلمان روسیه لایحه ای را به بحث گذاشته که تمام تولیدکنندگان تجهیزات الکترونیکی از جمله کامپیوتر، گوشی و تلویزیون های هوشمند را وادار می سازد که قبل از عرضه محصول در روسیه ، اپ هایی را روی آنها نصب کنند. هدف از اینکار حفاظت از منافع کمپانی های اینترنتی روسی و کاهش احتمال سوءاستفاده از آنها توسط رقبای خارجی عنوان شده است.
در صورت تصویب لایحه دولت روسیه فهرست ابزارهایی را که مشمول این قانون می شوند، تهیه خواهد کرد. دستگاه های هوشمند، رایانه ها و سرورهای هوشمند در ابتدای صف قرار دارند اما مشخص نیست این فهرست چقدر بلند بالا خواهد بود. کرملین علاوه بر این برای هر دستگاه به صورت جداگانه فهرستی از اپ هایی را که باید نصب شوند، تهیه می کند.
تولیدکنندگان یا فروشندگانی که از این قانون تخطی کنند، تا ۳۱۰۰ دلار جریمه می شوند اما در صورت عدم پیروی دوباره به صورت دائمی از حضور در بازار روسیه محروم خواهند شد.
برخی افراد اقداماتی از قبیل جداسازی اینترنت داخلی از شبکه بین المللی و اجباری کردن نصب اپ های پیش فرض را تلاشی برای حفاظت از فناوری های داخلی می دانند، با این حال بسیاری دیگر آن را گامی دیگر در راستای افزایش نظارت دولت بر شهروندان قلمداد می کنند. گروم دوم از این هراس دارند که اپ های پیش فرض به ابزاری برای دسترسی آسان دولت به داده های خصوصی شهروندان و حتی ارتباطات رمزنگاری شده تبدیل شود.
لایحه مورد بحث قبل در مجلس سفلای پارلمان روسیه تصویب شده و برای رفتن روی میز پوتین باید دوبار دیگر در مجلس سلفی و در نهایت در مجلس اعلا نیز به تصویب برسد. با توجه به حمایت بازیگران اصلی عرصه سیاست روسیه از این لایحه، انتظار می رود در هر سه دور رای موافق نمایندگان را جلب کند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه