ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۳ ارديبهشت

به گزارش «Itmen»، اواخر سال ۹۴ با انعقاد قرارداد میان اتحادیه‌ی صنف فناوران رایانه‌ی تهران و سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، بازرسی و نظارت بر خدمات پس از فروش در حوزه‌ی کالاهای فناوری اطلاعات به همت اتحادیه‌ی فناوران کلید خورد.
برای اجرایی شدن طرح ساماندهی و نظارت بر خدمات پس از فروش در این حوزه، کارگروهی در اتحادیه‌ی تشکیل شد و این کارگروه از سال ۹۵ شروع به ارزیابی و ممیزی شرکت‎‌های متقاضی مجوز خدمات پس از فروش کرد. اکنون ۶۸ شرکت در زمینه‌ی تعمیر و ۱۰۴ شرکت و فروشگاه در زمینه‌ی تعویض از سوی اتحادیه مجوز خدمات پس از فروش دریافت کرده‌‎اند.
حال پس از گذشت حدود سه سال از بحث ساماندهی خدمات پس از فروش حوزه‌ی IT و شناسایی و معرفی شرکت‌‎ها، اتحادیه‌ی فناوران برای تکمیل این فرایند، اقدام به چاپ برچسب هولوگرام خدمات پس از فروش کرده است و به گفته‌ی رئیس اتحادیه‌ی مذکور شرکت‎‌های این حوزه از ۵ اردیبهشت ماه ملزم به نصب این هولوگرام روی کالاهای وارداتی هستند.
رئیس اتحادیه‌ی صنف فناوران رایانه‌ی تهران در گفتگو با فناوران درباره‌ی الزام نصب برچسب هولوگرام خدمات پس از فروش روی کالاهای رایانه‌ای به فناوران گفت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های اتحادیه برای سال جدید نصب این هولوگرام است تا بحث ساماندهی خدمات پس از فروش در این حوزه کامل شود.
سید مهدی میرمهدی افزود: هولوگرام‌ها پس از کار تحقیقاتی و بررسی‌‎های بسیار زیاد، اکنون چاپ شده است و از ۵ اردیبهشت ماه میان شرکت‎‌های فناوری اطلاعات توزیع خواهد شد.
وی توضیح داد: در این هولوگرام‎‌ها نام و مدل برند و همچنین نام شرکت قید شده و شماره‌ها به صورت یونیک است تا امکان سوء استفاده از آن وجود نداشته باشد.
میر مهدی با بیان اینکه با نصب هولوگرام خدمات پس از فروش کالا دارای شناسه می‎‌شود و این گونه جلوی ورود کالای قاچاق گرفته خواهد شد، گفت: از این پس فقط شرکت‌‎هایی که کالا را به صورت قانونی وارد می‌‎کنند و مجاز به ارایه‌ی خدمات پس از فروش هستند، می‌توانند در بازار فعالیت داشته باشند.
وی گفت: پس از ارایه‌ی هولوگرام‌‎ها، اگر کالایی در بازار توزیع شود که فاقد هولوگرام باشد، قاچاق است و با هماهنگی که با ستاد مبارزه با کالای قاچاق شده، با واردکننده‌ی آن کالا برخورد جدی می‌شود.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه