گوناگون
سارا محمد علیئی۷:۰ - ۱۳۹۶ سه شنبه ۱۴ شهريور

در دنیای امروز، فقط تنبل ها قبل از خرید یک کالا از اینترنت در مورد آن محصول و نمونه های موجود دیگر آن در بازار تحقیق نمی کنند؛ این در حالی است که امروزه از هر سه مشتری در اینترنت، دو نفر قبل از خرید محصول مورد نظر خود را بررسی می کنند. این دسته از کاربران از هوشمندی بالایی برخوردارند و در اولین گام به نظرات کاربران توجه می‌کنند تا زرق و برق و تبلیغ های مسحور کننده ای که کالا را معرفی می کند.
به طور کلی می‌توان گفت که بازخوردها عامل مهم و تعیین کننده ای در رابطه با خرید و یا عدم خرید محصول خواهند بود. بنابراین هر گونه نظر در صفحات اینترنتی می تواند نقش مهمی در ایجاد اعتبار فروشگاه و شرکت های خدمات آنلاین داشته باشد و به زبان ساده تر، سرنوشت و آینده ی آن شرکت را تحت تاثیر قرار دهد.
پیدا کردن نظرات دیگر کاربران در اینترنت کار بسیار ساده ای است، در بسیاری از سایت ها در صفحه ها‌ی که محصول به نمایش گذاشته شده، می‌توان نظرات کاربران را در ذیل صفحه مطالعه کرد اما برای تحقیق بیشتر می‌توان عبارت نظرات کاربران در مورد هر محصولی را جستجو نمود.
گفتنی است، همه‌ی ما دوست داریم احساسات خود را در مورد وسایل جدیدی که می‌خریم و یا به دست می آوریم با دیگران به اشتراک بگذاریم. فردی که محصولی را به دست می آورد و افکار خود را در مورد آن به اشتراک می گذارد، خود را در رابطه با ویژگی‌های آن محصول، متخصص می داند. وی مستقیما تحت تاثیر احساسات خود به سوال شما پاسخ خواهد داد، بنابراین تقریبا تمام نظرات دیگران درباره ی محصول مورد اعتماد است. در نتیجه آمار نظرات مثبت و منفی کاربران می تواند تصمیم گیری را آسان تر کند.
شرکت های هوشمند می‌توانند با استفاده از این نظرات در جهت بهبود کیفیت ویژگی و خدمات خود تلاش کنند، البته یکی از راهکار های شرکت های موفق جذب وبلاگ نویسان حرفه ای برای ایجاد بازخورد های مثبت و پاسخگویی جامع در این زمینه می باشد. این ممکن است دیر یا زود برای هر شرکتی اتفاق بیفتند که تعدادی از کاربران نظرات منفی خود را در سایت آن ها ثبت نمایند، در این شرایط سکوت شرکت در این مورد، تنها می تواند وضعیت بحران را تشدید کند تا جایی که نه تنها ضرر مالی را در پی خواهد داشت بلکه ممکن است کسب و کار شرکت را به زمین بزند.
به هر حال، بخش قابل توجهی از کاربران، غالبا بازخوردهای منفی را می نویسند، زیرا آنها تنها منعکس کننده ی مشکلات هستند و کیفیت را حق مسلم خود می دانند در نتیجه تشکری نیز از این بابت نخواهند کرد. برخی دیگر نیز از روی هوشمندی و یا شیطنت های خریدارانه، سعی دارند تا فروشنده را محک بزنند و ببینند آیا استدلال ارائه شده برای آن ها قانع کننده خواهد بود یا خیر؟ در نتیجه نکته‌ی بسیار مهم در این زمینه انتخاب فرد مناسبی است که قدرت درک و تعامل متقابل را در پاسخگویی به مشتری داشته باشد.
بسیاری از کاربران به راحتی و از قبل نیز با جوانب مثبت و منفی انتخاب خود آشنا هستند و نیمی از آنها این اطلاعات را از وب سایت فروشنده برداشت خواهند کرد. حال اگر پاسخ متقاعد کننده ای از صاحبان شرکت دریافت نکنند، آخرین تیر خلاص را برای نخریدن محصول خواهند زد زیرا این مرحله آخرین مانع روانی قبل از خرید است.
از طرف دیگر محصول ارائه شده باید مشتری را از هر نظر تحت تاثیر خود قرار دهد و تمامی اطلاعات لازم در مورد محصول به صورت منظم به روزرسانی شود. شرکت ها باید در بخش طراحی سایت، گزینه ی ثبت نظرات را برای دریافت بازخورد فروش خود بگنجانند، به عبارت دیگر عدم بررسی مساوی است با عدم فروش شرکت! بنابراین فرد خریدار ممکن است از ایجاد یک نظر و حتی یک تصویر در سایت های متفرقه، مشتریان بالقوه را برای خرید و عدم خرید،  تحریک نماید.
نکته آخر این است که از آنجایی که مردم دوست دارند نظرات خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند، لازم است چنین فرصتی را غنیمت بدانیم و تمام توان خود را برای پاسخگویی به مشتریان کنونی و بالقوه‌ی خود که می توان گفت به صورت فعالانه در شبکه های اجتماعی زندگی می کنند، به کار بندیم.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه