تکنولوژی
الناز فرجی۲۲:۵۴ - ۱۳۹۴ جمعه ۲۷ آذر

حتی اگر ما پیش از این شک داشتیم که تلفن های هوشمند تبدیل به مواد خام شده اند ، عرضه ی محصولات Caterpillar که یک شرکت شناخته شده در حوزه ی تولید تجهیزات سنگین می باشد ، اثبات این موضوع است. ما CAT S40 را بررسی کردیک تا ببینیم آیا این محصول دستگاهی منحصر به فرد در بین اسمارت فون های سخت و مقاوم است یا تلفن همراهی با یک لوگوی کم نام و نشان در پشت آن.
نام Caterpillar برای بسیاری با ساخت و ساز ، پروژه های عظیم و تجهیزات بزرگ عجین شده است. پس تعجبی ندارد که بخشی از توانایی های CAT S40 باید در راستای مقاومت دربرابر شرایطی است که ممکن است در محیط کار وجود داشته باشد. این اسمارت فون اندرویدی 4.7 اینچی ، با وجود اندازه ی متوسط در برابر آب و گرد و خاک مقاوم است و علاوه بر استفاده از Gorrilla Glass 4 طوری طراحی شده که با دستکش و دست های خیس نیز کار کند.
CAT S40  دارای رتبه ی IP68 محافظت در برابر آب و گرد و غبار است. بدین معنی که این اسمارت فون می تواند در برابر فوران پرفشار آب و فرورفتن احتمالی در آب مقاومت کند. اما  گروه Bullitt ، که S40 را برای شرکت Caterpillar تولید می کند، پا را از این هم فراتر گذاشته و ادعا می کند که S40 می تواند تا 1 ساعت در عمق یک متری آب بدون مشکل باقی بماند. این تلفن همراه جان سخت همچنین می تواند از سقوط 1.8 متری جان سالم به در ببرد. همچنین S40  موفق به گذراندن استاندارد های نظامی برای مقاومت در برابر نمک ، گرد و غبار ،رطوبت ، لرزش و شوک های فیزیکی شده است. از آنجا که ما باید دستگاه را سالم نگه می داشتیم ، نتوانستیم آن را به طور کامل شکنجه دهیم. اما S40 به راحتی از پس سقوط های گاه و بی گاه ، خیس شدن های جدی ، فرو رفتن در آب و تلاش ما برای خراشیدن صفحه برآمد. برای تست نهایی ما S40 را برای آزمایش نهایی به چند کودک سپردیم و S40 از این مواجهه نیز جان سالم بدر برد.


S40  نیز مانند بسیاری از اسمارت‌فون های خوش قیمت و مقاوم ، قدرت سخت افزاری را فدای توانایی تحمل شرایط سخت کرده است. چیپست Snapdragon 210 ، 1 گیگابایت رم و صفحه ی 540 در 960 پیکسلی این دستگاه هیچ کس را شگفت زده نمی کند و استفاده از بسیاری از برنامه های سنگین را تقریبا ناممکن می سازد.
پس اگر شما از تلفن همراه خود برای بازی کردن ، استفاده از چند برنامه به صورت همزمان یا فعالیت های رسانه ای زیاد استفاده می کنید بهتر است همین جا خواندن این متن را متوقف کنید و در جای دیگری به دنبال اسمارت فون بعدی خود باشید. اما اگر هنوز هم شیفته ی تلفنی هستید که می تواند همه جا همراه شما باشد ، با ادامه ی بررسی این تلفن همراه ما باشید:
اولا S40 از یک صفحه ی نمایش پر نور و درخشان استفاده می کند که برای دیده شدن صفحه حتی در زیر نور مستقیم آفتاب ساخته شده. باتری 3000 میلی آمپر ساعتی آن علمکرد مناسبی دارد و گفته شده می توان با یک بار شارژ تا 18 ساعت تماس صوتی برقرار کرد و در حالت آماده به کار S40 تا 39 روز روشن می ماند. همچنین S40 بدون سیم کارت و فقط با استفاده از Wifi چند روز دوام آورد تا نیاز به شارژ مجدد داشته باشد. در تست پخش ممتد ویدیو نیز چندین ساعت طول کشید تا S40 نیاز به شارژ داشته باشد اما از آنجا که در این مدت به اینترنت متصل نبود ، این تست ارزش زیادی ندارد.


در مورد ظاهر S40 باید گفت که اگرچه این اسمارت فون ظاهری ضخیم مانند رقبایش ارائه می دهد ، اما پشت آن بافتی زیبا دارد و در گوشه ها نیز برای راحتی بیشتر در هنگام بدست گرفتن ، از پلاستیک استفاده شده است. سه دکمه ی اصلی اندروید به صورت فیزیکی در جلو ، دکمه های کم و زیاد کردن صدا در کنار به همراه یک دکمه ی قابل برنامه ریزی از استاندارد های این نوع تلفن ها تبعیت می کنند و همچنین به خوبی هم کار می کنند. S40 در دست بسیار مستحکم به نظر می آید. که برای استفاده در محیط کار ،به خصوص با دستکش، بسیار بهتر از تلفن های همراه نازک امروزی است.  شیار سیمکارت ، حافظه ی جانبی ، USB و جک 3.5 میلیمتری هدفون توسط درپوش های ضد آب محافظت می شوند. همچنین سنسور ضد آب زمانی که درپوش ها کاملا بسته نباشند به شما هشدار می دهند.
S40 با نسخه ای از اندروید 5.1 عرضه می شود که بسیار نزدیک به نسخه ی اصلی اندروید است برنامه های چندانی از طرف Caterpillar بر روی آن نصب نشده است.بقیه ی ویژگی های این تلفن معمولی است. بلندگو ها صدای متوسطی دارند و بلندی صدای آنها به اندازه ی بلندگوهای رقبای S40 از شرکت های Kyocera و Sonim نیست. شفافیت کم صفحه ی S40 که ناشی از تراکم پیکسلی کم (234 پیکسل در اینچ) بعد از مدتی کاملا مشهود خواهد شد. به خصوص اگر در طول روز با صفحه نمایش بهتری کار کنید.
دوربین 8 مگاپیکسلی پشت و 2 مگاپیکسلی جلو نیز کاملا معمولی هستند و خبری از لرزش گیر های عجیب و فوکوس اتوماتیک نیست. اما برای گرفتن عکس های معمولی در طول روز ، این دوربین ها مناسب به نظر می رسند.البته گاهی به خاطر سخت افزار فوق العاده ضعیف ، دوربین دچار کندی می شود.
در انتها ، قیمت 399 دلاری این تلفن همراه برای کسانی که به تلفنی با ظاهر خشن و بدنه ای مقاوم نیاز دارند به نظر قابل قبول است. به خصوص اینکه پیدا کردن مدل های رقیب S40 که توسط برند های دیگر مانند Kyocera ساخته شده اند بسیار کمیابند (مخصوصا مدل های آنلاک آن ها). به هر حال اگر علاوه بر سرسختی به عملکرد سخت افزاری قابل قبول هم نیاز دارید و البته می توانید کمی بیشتر هزینه کنید ، Galaxy S6 Active از سامسونگ هم گزینه ی مناسبی برای شما خواهد بود.

برچسب هاPhoneAndroid
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

با Galaxy A8، باریک ترین گوشی هوشمند سامسونگ آشنا شوید