تکنولوژی
الناز فرجی۲۱:۴۹ - ۱۳۹۴ چهارشنبه ۲۵ آذر

با همه گیر شدن ساعت های هوشمند در گذر زمان ، سازندگان سنتی ساعت در حال عبور از یک دوره ی گذار هستند. البته شرکت هایی مثل Tag Heuer و Fossil به جای دیدن ساعت های هوشمند به عنوان یک تهدید ، از این فرصت استقبال می کنند تا خود نیز ساعت های هوشمند بسازند. هنوز نمی توان مطمئن بود "فوق العاده" کلمه ای مناسب برای وصف کردن این ساعت هوشمند اندرویدی هست. اما حقیقت این است که Fossil Q Founder بسیار امیدوارکننده ظاهر شده است.


در زمان اندکی که ما با Fossil Q Founder گذراندیم ، این دستگاه تبدیل به ساعت هوشمند محبوب ما شد. Fossil Q Founder از نظر ظاهری شباهت زیادی به Moto 360 دارد. یکی از شباهت های این دو ساعت ، نوار مشکی زیر صفحه نمایش دایره شکل آن هاست.البته ما طراحی Fossil را به طراحی نسل دوم ساعت های موتورولا ترجیح می دهیم.
شاید تفاوت این دو ساعت هوشمند کم به نظر برسد ، اما کیفیت بند فلزی Fossil Q Founder به همراه یکپارچگی سخت افزاری این محصول ، نشان دهنده ی این حقیقت است که این ساعت توسط یک شرکت تکنولوژی با سابقه ی شش ماهه در زمینه ی جواهرات  ساخته نشده است. Fossil Q Founder یک ساعت شیک و با کیفیت ساخت بالاست که از قضا هوشمند هم هست.
با توجه به اندازه ی این ساعت هوشمند ، مطمئنا متوجه خواهید شد که این یک ساعت مردانه است. اما بر خلاف ساعت های غول پیکری که اخیرا از LG و Asus دیده ایم ، اندازه این ساعت بیشتر  شبیه یک انتخاب آگاهانه در مورد سبک محصول است تا اجباری برای تطبیق سخت افزاری(درست یا غلط ، این اولین احساسی است که به شما دست می دهد). این محصول به راحتی می تواند در قفسه ی جواهر فروشی در کنار ساعت های مردانه قرار بگیرد.


یک نکته ی جانبی: در صفحه ی رسمی Fossil Q Founder در فروشگاه گوگل اشتباهی وجود دارد. در این صفحه قطر صفحه ی این ساعت به اشتباه 38.1 میلیمتر اعلام شده. طبف محاسبات ما ، قطر صفحه ی Fossil Q Founder (بدون در نظر گرفتن تاج) 46 میلیمتر است و 38.1 میلیمتر قطر صفحه نمایش این محصول است و نه قطر کل صفحه (در حالی که برای بررسی قطر صفحه ی یک ساعت هوشمند ، ما حاشیه های صفحه را نیز محاسبه می کنیم)
این ساعت هوشمند از یک صفحه نمایش 1.5 اینچی با تراکم پیکسلی 240ppi بهره می برد که اگر از فاصله ی معمولی به آن نگاه کنید بسیار خوب به نظر می رسد. البته این نمونه بیشترین تراکم پیکسلی بین ساعت های هوشمند را ندارد ( Gear S2 با 300ppi و Apple Watch با 326ppi تراکم بیشتری دارند) اما ما قادر به تفکیک پیکسل ها در متن ها نبودیم. رنگ ها به اندازه ی کافی غنی هستند و صفحه ی LTPS LCD این دستگاه کنتراست بالایی نیز دارد. صفحه نمایش به طور کلی دلیل خوبی برای نخریدن این محصول نیست.
عمر باتری نیز تا کنون راضی کننده بوده است. استفاده ی معمولی از Fossil Q Founder در هر ساعت حدود 4 تا 6 درصد باتری مصرف می کند. موضوع عجیب در مورد باتری این محصول این است که تا 100% شارژ نمی شود. چراغ این ساعت هوشمند زمانی که به حدود 95 تا 97 درصد شارژ می رسد ، از قرمز (در حین شارژ شدن) به آبی تغییر می کند و باتری دیگر شارژ نمی شود. که اتفاق بسیار عجیبی است. اگر نمی توانید از همه ی ظرفیت باتری خود استفاده کنید ، چرا آن را کوچکتر نمی سازید؟ حتی با وجود این مسئله ی عجیب ، باتری این محصول احتمالا تمام روز را دوام می آورد. البته این موضوع نیاز به بررسی دقیق تر دارد.
Fossil Q Founder هم مانند Tag Heuer Connected از 1 گیگابایت رم و پردازنده ی اینتل استفاده می کند. به نظر نمی رسد که Android-wear به این میزان از سخت افزار نیازی داشته باشد. اما به هر حال رابط کاربری کاملا نرم و روان است و از سرعت خوبی بهره می برد. و این سخت افزار قوی برای آپدیت نرم افزاری سال بعد از رقبای خود که با 512 مگابایت رم عرضه شده اند آماده تر است.
در بررسی های اولیه ،به نظر می رسد Fossil Q Founder ارزش دیده شدن در برابر رقبایی همچون Motto 360 ، Apple Watch و Huawei Watch را دارد. در مقایسه به ساعت های هوشمندی که نام بردیم ، این ساعت ارزان ترین ساعت با بند فلزی را ارائه می دهد.( با قیمت 295 دلاری در برابر قیمت 400 دلاری ساعت مشابه Motto 360 یا Huawei Watch و قیمت 1000 دلاری مدل مشابه از Apple Watch)
Fossil Q Founder را هم اکنون می توان از وبسایت خود شرکت یا فروشگاه گوگل با قیمت 275 دلار برای مدل چرمی تهیه کرد. همان طور که گفته شد مدلی که با بند فلزی عرضه می شود 295 دلار قیمت دارد.

برچسب هاFossil Q Founder
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

روش نصب پیشنمایش فنی ویندوز 10