نرم افزار
دنیا شکوهی۵:۲۰ - ۱۳۹۴ چهارشنبه ۱۳ خرداد

اشکال امنیتی ای بر روی کامپیوترهای قدیمی تر اپل یافت شده است که میتواند آنها را بسیار آسیب پذیر کند. برای بعضی ها، کامپیوترهای اپل در مقابل ویروس ها و دیگر چیزهای مخرب غیر قابل نفوذ است، اما بقیه ما میدانیم که حقیقت ندارد، همانطور که به نظر میرسد شکاف امنیتی دیگری توسط Cupertino (خانه اپل) نادیده گرفته شده است.
پدرو ویلاسا محقق متخصص در  OS X ،میگوید آسیب پذیری  zero-day (خطری که آسیب پذیری نا معلوم و اصلاح نشده اپلیکیشن های کامپیوتر را مشخص میکند) موجب میشود تا مهاجمان به طور پنهانی نرم افزارهای مخرب را بر روی کامپیوترهای مک بیاندازند. طبق گزارشات این مساله به سختی قابل پاک کردن است و یافتن آن تقریبا غیر ممکن است. کامپیوترهای اپل یک رابط سفت افزار قابل تعمیم یکپارچه دارند (UEFI ) که معمولا حملات را مسدود میکند. اما ویلاسا مدعی است هنگامی که کامپیوتر مورد نظر به خواب میرود و دوباره به راه میفتد راه برای حمله باز میشود.


برخلاف آسیب پذیری های مشابه ای که یافت شده اند، این مورد میتواند از راه دور راه اندازی شود. اگر این اشکال شما را نگران میکنید میتوانید هیچ گاه کامپیوتر خود را در حالت خواب قرار ندهید یا هنگامی که از آن استفاده نمی کنید آنرا خاموش کنید. این یک راه حل است حداقل تا زمانی که اپل تدبیر بیاندیشد.
ویلاسا امنیت یک MacBook Pro، یک MacBook قدیمی تر و یک MacBook Air( ساخت قبل از سال 2014) با استفاده از حمله UEFI zero-day که در بالا توضیح داده شد تحلیل کرد.
این شکاف امنیتی تنها در دستگاهای قبل از سال 2014 دیده میشود. که از آن میتوان نتیجه گرفت که اپل خود این اشکال را میداند، آن را اصلاح کرده و دستگاههای قدیمیتر را در گردو خاک رها کرده است. Cupertino هنوز یک بیانه ی رسمی بدهکار کاربران است.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

اپل سومین نسخه ی بتای عمومی از OS X 10.11 EL Capitan را بیرون میدهد