تکنولوژی
سارا محمد علیئی۷:۰ - ۱۳۹۵ شنبه ۸ آبان

به گزارش بلومبرگ، سازمان ملی هوانوردی و فضایی آمریکا اعلام کرد که اخیرا بر روی سطح خورشید چاله غول پیکری مشاهده شده است. این اتفاق می تواند سبب ایجاد طوفان های فضایی و تحت تاثیر قرار گرفتن جاذبه زمین شود. البته آن ها می گویند وجود این چاله اثبات شده است و امکان خطای بصری بودن آن رد شده است.
این سوراخ های خورشیدی هنگامی بر روی سطح این ستاره شکل می گیرند که چگالی و دمای نقطه ای از خورشید 100 یا چندیدن بار بیشتر کاهش یابد. این موارد معمولا در هنگام کاهش فعالیت خورشیدی در قسمتی از این ستاره ایجاد می شود که در نهایت منجر به ایجاد طوفان‌های خورشیدی و به طبع آن کاهش جاذبه زمین و سایر تغییرات در محیط فضا می‌گردد.
محققان آمریکایی وجود این سوراخ بزرگ و جدید را خطری برای کره زمین می دانند زیرا واقعیت این است که باد های خورشیدی حامل ذرات بارداری هستند که می تواند سبب  تداخل در ارتباطات و تجهیزات ناوبری در جو زمین شوند. همچنین این به معنی زنگ خطری در سیگنال ابزار الکتریکی خواهد بود.
کارشناسان مرکز تحقیقات ناسا با مطالعه بیشتر بر روی چاله های غول پیکر ایجاد شده، به این نتیجه رسیده اند وجود چاله های عمیق بر روی خورشید تنها یک توهم است و در واقع این اتفاق به دلیل وجود مقدار زیادی از گاز در سطح خورشید است که در نقطه ای متمرکز شده و همانند یک چاله به نظر می رسد. پس از پراکنده شدن گازها در سطح، چاله ناپدید شده و خورشید دوباره با تمامیت خود خواهد درخشید.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه