ایران
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۸ شنبه ۱۶ آذر

بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی ارتباطات، نوآوری و فناوری‌های پیشرفته باکو موسوم به «باکوتل» با حضور وزیر ارتباطات ایران و 14 استارتاپ ایرانی به همراه ۲۳۸ شرکت از ۲۳ کشور جهان به میزبانی جمهوری آذربایجان به کار خود پایان داد.
صبح دومین روز از برگزاری نمایشگاه باکوتل، وزیر ارتباطات راهی این نمایشگاه شد تا قبل از حضور رییس جمهوری آذربایجان با غرفه‌داران ایرانی گفت و گو کند. او که برای دومین روز پیاپی به این نمایشگاه می‌رفت، قبل از غرفه داران در نمایشگاه حاضر شد.
گپ و گفت محمدجواد آذری جهرمی با معدود نفراتی که در غرفه‌ها بودند آغاز شد. او از کسب و کارشان پرسید و این که چه چیزی برای ارائه به نمایشگاه آورده‌اند. کم کم غرفه داران دیگر هم به نمایشگاه رسیدند و چالش‌هایی که داشتند را با وزیر ارتباطات در میان گذاشتند. در نهایت قرار شد دو شرکت به نمایندگی از مجموعه های دیگر به تشریح کسب و کار و دانش خود بپردازند.
دلهره درست از همین لحظه برای صاحبان جوان استارتاپ‌هایی که نماینده ایران بودند آغاز شد. آذری جهرمی اینجای کار برای چند دقیقه‌ای دیگر وزیر ارتباطات نبود، در قامت همراهی در آمد که به سادگی توانست آرام‌شان کند و او شروع کرد به راهنمایی و این که چطور کسب و کارشان را در کمترین زمان به بهترین شکل برای رییس جمهوری پرزنت کنند.
با رسیدن الهام علی اف رییس جمهوری آذربایجان و همسرش به غرفه های ایرانی، حامد زینی وند نماینده پژوهشگاه فضایی کشور و علیرضا حاجی تبار مدیر فنی استارتاپ ست پلت به تشریح دانشی پرداختند که آن را برای ارائه به نمایشگاه آورده بودند.
وزیر ارتباطات در نمایشگاه باکوتل با رییس جمهوری کشور آذربایجان همراه شد تا او از نزدیک با استارتاپ‌های ایرانی حاضر در این نمایشگاه آشنا شود. شرکت‌های جوان و نوپایی که اندیشه‌های بزرگ در سر دارند و به گفته خودشان فراهم آوردن شرایط حضور در چنین نمایشگاه‌های بین‌المللی می تواند قدم بزرگی برای کسب و کار آن‌ها و معرفی صنعت IT ایران به دنیا باشد. 
وزارت ارتباطات، معاونت علمی ریاست جمهوری و سازمان فناوری اطلاعات ایران سه مجموعه ای بودند که با همکاری یکدیگر، شرایطی را فراهم کردند تا شرکت‌های ایرانی بتوانند در بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی ارتباطات، نوآوری و فناوری‌های پیشرفته باکو موسوم به «باکوتل» شرکت کنند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه