تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۹ شنبه ۱۵ شهريور

به گزارش مهر، نمایشگاه ایفا به طور محدود فعالیت خود را در برلین آغاز کرده و گجت های مختلفی برای داغ کردن مایعات، پرورش گیاهان در خانه و ایستگاه کاری رایانه ای در آن به نمایش درآمده اند.
به نقل از ساوث چاینا مورنینگ، ایفا ۲۰۲۰برلین به عنوان بزرگترین نمایشگاه فناوری اروپا برگزار شده است. این نمایشگاه که به دلیل شیوع ویروس کرونا بسیار محدود تر از سال های گذشته برگزار شده، همچنان مملو از فناوری های جدید است.
در این گزارش می توانید با برخی از جالب ترین فناوری های نمایش داده شده در این نمایشگاه آشنا شوید:
دیگر نگران قرنطینه ناشی از شیوع ویروس کرونا و قفسه های خالی از سبزیجات نباشید. می توان دانه های گیاهان و سبزیجات را در دستگاه «گرین باکس» کاشت و در خانه پرورش داد. استارت آپ آلمانی «برلین گرین» این باغچه هوشمند را با فضای سرپوشیده ابداع کرده است. هرچند این باغچه در اصل برای پرورش  گیاهان و سبزیجات سالاد است اما می توان دانه های درختان را نیز در آن پرورش داد!
فلیپ واورزنیاک مدیر ارشد اجرایی این استارت آپ می گوید: باغچه هوشمند ما یک جعبه پلاستیکی نیست. این گجت از چوب ساخته شده و یک رایانه در آن تعبیه شده است. کاربر می تواند با استفاده از یک اپلیکیشن  نور خورشید، رطوبت، دما و چرخه رشد گیاهان را کنترل کنند. همچنین دستگاه شبیه یک چراغ است که می توان آن را طوری برنامه ریزی کرد که تمام وقت روشن بماند.
کووید۱۹ شیوه کار و برقراری ارتباط میان انسان ها را تغییر داده است. اما  آیا تماس های ویدئویی واقعا برای دورکاری مناسب هستند؟  یک شرکت دانمارکی با ارائه ربات های GoBe در نمایشگاه ایفا برلین به این سوال پاسخ داده است. این ربات مخصوص ارتباط از راه دور می تواند  جایگزینی برای سفرهای تجاری باشد و افراد را به طور مجازی به مکان مورد نظرشان ببرد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه