موبایل و تبلت
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۳ دي

برای نمره‌دهی و تجزیه‌وتحلیل دوربین‌های گوشی‌های هوشمند، مهندسین DxOMark بیش از ۱۵۰۰ تست تصویر و بیش از ۲ ساعت ویدئو را در شرایط کنترل شده و شرایط محیط بیرون ضبط و ارزیابی می‌کنند و برای این کار از تنظیمات پیش‌فرض دوربین‌ها استفاده می‌کنند. به بیان دیگر، در حالیکه این یک تست تمام و کمال از دوربین برای عکس گرفتن و فیلم‌برداری است، باید توجه داشت که این فقط یک آزمایش است.
DxOMark تنها متمرکز بر دوربین عقب است. گوگل در سال جاری، گوشی‌های هوشمندی با دو دوربین سلفی در جلو و یک دوربین در عقب معرفی کرد. استدلال این بود که هوش مصنوعی قادر به اداره‌ی تمامی آن است، حتی اگر ظاهرا ربطی به دوربین سلفی نداشته باشد.
اما حالا می‌دانیم هوش مصنوعی نمی‌تواند با پیشرفت‌های دوربین موبایل در سال ۲۰۱۸ همگام باشد. در نمودار مربوط به نمرات DxOMark، گوشی Pixel در سال ۲۰۱۶ برتر بود. در سال ۲۰۱۷، Pixel 2 همچنان نمره‌ی بهتر را داشت. اما در سال جاری و تنها با در نظر گرفتن دوربین‌های عقب، Pixel  باز هم می‌توانست در رده‌ی نخست قرار بگیرد، اما در شرایط حاضر در رده‌ی هشتم قرار دارد. این امر نیز تنها به دلیل آن است که هوش مصنوعی نمی‌تواند تمامی قابلیت‌های لنزهای چندگانه را برای یک لنز به ارمغان بیاورد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه