تکنولوژی
الناز فرجی۶:۳۰ - ۱۳۹۴ يکشنبه ۳۱ خرداد

برای بیمارانی که سکته کرده اند یا از بیماری های ALS و تحلیل عضلانی رنج میبرند، کارهای ساده ی روزانه مانند برداشتن یک فنجان یا گرفتن دستگیره ی در میتواند بسیار دشوار باشد. این مشکل به خاطر فقدان قدرت و نیرو در دستانشان یا فقدان کنترل حرکتی درست و سالم است. به هر حال این نمونه ی اولیه ی دستکش رباتی به زودی توانایی های گرفتن و نگه داشتن را به آنها باز میگرداند. ( به وسیله ی نگه داشتن با فشار) . این دستکش توسط تیم تحقیق دانشگاه هاروارد توسعه یافته و طوری طراحی شده که به کاربر قدرت دست و حرکت بدهد. این دستگاه به وسیله ی پر شدن کیسه های آب کوچک قرار گرفته در هر انگشت کار میکند. وقتی که آب از مخزنی روی مچ پمپاژ میشود؛ انگشتان (و شصت) برای حرکت "به چنگ آوردن و گرفتن ) خم میشوند. در حال حاضر این تنها کاری است که این دستکش قادر به انجام آن است. ولی با این حال باز هم به کسانی که قبل از این ناتوان بودند توانایی برداشتن اشیا کوچک و کار با آنها را میدهد.


کانر والش، استاد موسسه ی مهندسی بیولوژیک ویس هاروارد؛ به MIT  technology review میگوید : خیلی ساده است. فقط باید فشارش را تنظیم کنید و میتوانید این حرکت را انجام دهید. مشکلش فقط این است که همه اش همین یک حرکت است. ولی از هیچی بهتر است.
تیم تحقیق تحت سرپرستی پاناگیوتیس پولیگرینوس معتقد است که این تکنولوژِی باید برای استفاده ی پزشکی در عرض 3 سال آماده باشد. امید است بتوانند حدود 8 پوند از وزن دستگاه را تا آن موقع کم کنند.


دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

قدم بزنید و ماشین خود را شارژ کنید!!