امنیت
سارا محمد علیئی۳:۰ - ۱۳۹۶ شنبه ۳۰ دي

کمپانی Lookout، متخصص در زمینه‌ی امنیت سایبری و عضو گروه حقوق کاربران در دنیای دیجیتال Electronic Frontier Foundation، نوع جدیدی از حملات هکری بین‌المللی را بر روی تلفن‌های همراه و رایانه‌های شخصی دارای سیستم‌عامل اندروید شناسایی کرده است.
به گفته‌ی کارشناسان، هکرها نسخه ی تقلبی را از برنامه‌ی WhatsApp و Signal طراحی کرده‌اند که به آن‌ها اجازه می‌دهد اطلاعات شخصی کاربران را از دستگاه سرقت کنند. حملات مذکور Dark Caracal نامیده می‌شود.
گفته می‌شود این گروه هکری در طول سال‌های 2012 و 2017، مهاجمان حداقل بیش از 1000 گوشی را در 21 کشور جهان هک کرده و اطلاعات آن‌ها را به سرقت برده‌اند. در حال حاضر هکرها، همچنان به انتشار داده‌های سرقت شده در طول این سال‌ها با استفاده از ابزار غیر قانونی ادامه می‌دهند.
گفتنی است که اهداف این گروه هکری عمدتاً دولت‌ها، نهادهای مالی، واحدهای نظامی تسلیحاتی، تامین کنندگان سلاح، روزنامه‌نگاران و فعالان سیاسی بوده است. نکته‌ی مهم این است که به نظر می‌رسد هدف اصلی هکرها جاسوسی از قربانیان بوده است زیرا علاوه بر اطلاعات، نسخه‌ای از تماس‌های ثبت‌ شده و پیامک‌ها نیز سرقت شده است. این جاسوسان اطلاعات مهم و حیاتی را از اهداف خود استخراج کرده و سپس آن‌ها را باقیمت بالایی به مشتریان خود می‌فروشند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه