موبایل و تبلت
مصطفی طبری۶:۳۱ - ۱۳۹۴ جمعه ۲۳ مرداد

نوکیا قبلاً اعلام کرده که به محض پایان یافتن قرارداد غیررقابتی اش با مایکروسافت به بازار موبایل بازخواهد گشت. البته نوکیا نمی تواند گوشی هوشمند تولید کند چرا که بخش موبایل خود را به مایکروسافت فروخته است. اما در عوض آنها می خواهند برند نوکیا را که بنظر می رسد هنوز هم قدرت دارد، ثبت کنند.  به هر حال نوکیا زمانی در جایگاه نخست بین تولیدکنندگان گوشی های موبایل قرار داشت و بسیاری از ما خاطراتی زیادی با محصولات آن داریم.
از آنجایی که نوکیا به دنبال دریافت مجوز برای این برند می باشد، اکثر کاربران فکر می کنند نوکیا دیگر خیلی درگیر تولید گوشی نخواهد شد. اما این شرکت در صفحه LinkedIn خود فرصت های شغلی جدیدی را ارائه کرده که اگرچه برخی از آنها چندان مهم نیستند، ولی توسعه دهنده محصولات هم در بینشان به چشم می خورد. اما جالب ترین بخش ماجرا این است که نوکیا به دنبال مهندسین کارآمد در زمینه اندروید می باشد که می تواند نشان دهنده تصمیم جدی این شرکت برای ورود به پلتفرم اندروید باشد.


اگر به نقشه های نوکیا بیشتر دقت کنیم می بینیم که این شرکت واقعاً برای سرمایه گذاری در محصولات آینده اش تلاش می کند. نوکیا در گذشته قصد داشت در حدود 70 نفر را در بخش تکنولوژی استخدام کند که البته این رقم به گفته روییتر به نصف کاهش پیدا کرد.
علاوه بر این، نوکیا همواره تلاش می کند مسیری که قصد دارد در آینده در آن حرکت کند را مشخص نماید و در عین حال موفقیت هایی که زمانی از آنها لذت می برد را نیز تکرار کند.


Nokia N1 یک نقطه شروع خوب بود. این تبلت که توسط Foxconn ساخته شد از مشخصات سخت افزار خوب و طراحی عالی بهره می برد. همچنین N1 نخستین دستگاهی بود که به پورت جدید USB-C مجهز بود. اگرچه این تبلت حضور گسترده ای در بازارهای مختلف نداشت اما به نوکیا نشان داد که می تواند در این زمینه ورود پیدا کند.
پروژه های جدید نوکیا شامل Z Launcher و حتی یک دوربین واقعیت مجازی سطح بالا می شوند، اما این شرکت به خوبی می داند که صنعت موبایل جایی است که در حال حاضر باید حضور داشته باشد. اگرچه با صدور مجوز نوکیا برای تولید محصولات جدید با اسم این برند، سود نوکیا کاهش می یابد اما از سوی دیگر دردسرهای تولید محصول را هم نخواهد داشت. در واقع نوکیا با ریسک به مراتب پایینتری وارد بازار موبایل خواهد شد.


لیست فرصت های شغلی نوکیا نشان می دهد که این شرکت همچنان به بازار موبایل متعهد باقی خواهد ماند و امیدواریم در سال 2016 پس از اتمام قرارداد با مایکروسافت، محصولات بسیار خوبی را با برند نوکیا ببینیم.
شاید این جمله را زیاد شنیده باشید که "اگر نوکیا یک گوشی اندرویدی خوب می ساخت، حتماً می خریدم!". اگر نوکیا بتواند با شرکای جدیدش گوشی های هوشمند خوش ساخت و زیبایی مانند سری لومیا را بسازد و سیستم عامل اندروید را هم در آنها بکار ببرد، آیا برای خرید وسوسه می شوید؟

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

نوکیا به بازار موبایل ها باز خواهد پشت