تکنولوژی
مصطفی طبری۸:۳۰ - ۱۳۹۴ چهارشنبه ۱۴ مرداد

شاید نوکیا فعالیت های خود را با ورود به حوزه هایی مانند واقعیت مجازی افزایش داده باشد، اما این شرکت فنلاندی دیگر پای خود را از سرویس های نقشه بیرون کشیده است. نوکیا سرویس نقشه محبوب و کارآمدش، Here را به BMW، Audi و کمپانی مادر مرسدس، Daimler فروخت. رقم نهایی این واگذاری حدود 3 میلیارد دلار بوده که هر سه کمپانی به یک اندازه از آن سهم دارند. به گفته وال استریت ژورنال، این سه خودروساز قصد دارند از سایر کمپانی های خودروساز دعوت کنند تا بخشی از سهام این سرویس را خریداری کنند.


دیتر زتچه رئیس کمپانی عظیم Daimler می گوید: نقشه های دیجیتالی دقیق از اجزای حیاتی برای حرکت در آینده محسوب می شوند. با خرید این سرویس ما قصد داریم نیاز خودروسازها، تامین کننده ها و مشتریان به سایر سرویس های نقشه را حذف کنیم.
در یک مصاحبه مطبوعاتی، این سه خودروساز به اهمیت این معامله برای آینده صنعت اتوموبیل اشاره کردند:
Here پایه های یک سرویس نقشه و مکان یابی نسل آینده را تشکیل می دهد. برای صنعت اتوموبیل این سرویس برای تولید سیستم های کمکی و ماشین های بدون نیاز به راننده حیاتی بسیار مهم تلقی می شود. نقشه های دیجیتالی با دقت بسیار بالا می تواند به همراه ثبت اطلاعات همزمان توسط خودروها به افزایش امنیت جاده ها و طراحی محصولات و سرویس های جدید منجر شود. براساس داده های خام یکسان، شرکت های خودروساز می توانند سرویس های مختص خود را برای ایجاد تمایز به مشتریانشان ارائه کنند.

برچسب هاBMWHereDaimlerAudi
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

نگرانی مدیرعامل آئودی از احتمال سوء استفاده گوگل از خودروهای بدون راننده