موبایل و تبلت
مریم طاهری۱۴:۲۷ - ۱۳۹۵ يکشنبه ۲۶ دي

سامسونگ و ال جی در حال رونمایی از گوشی های هوشمند تاشو خود هستند؛ اما در یک رقابت غیر منتظرانه نوکیا نیز در حال ساخت و رونمایی گوشی هوشمند تاشو می باشد.
به تازگی مشخص شده که نوکیا حق انحصاری اختراع یک “دستگاه تاشو” را در مرکز ثبت اختراع و علائم تجاری ایالات متحده (USPTO) به ثبت رسانده است. یک جستجوی ساده در پایگاه داده‌ این مرکز نشان می‌دهد که نوکیا در سال 2013 اقدام به پر کردن فرم درخواست حق ثبت این اختراع نموده است، اما این حق اختراع در ماه سپتامبر سال گذشته میلادی، اعطا شده و خبر آن منتشر گردیده است. البته تحقیقات بیشتر در این زمینه، نشان می‌دهد که نوکیا از سال 2005 تعدادی درخواست ثبت اختراع برای طرح‌هایی خام و ساده در این حوزه پر کرده بود که کاملاً به دور از پتنت‌ جدید این شرکت هستند.
ثبت اختراع اخیر نوکیا دستگاهی شبیه به یک آینه جیبی را نشان می‌دهد. این طور که به نظر می‌رسد این دستگاه از دو بخش یکسان تشکیل شده که به وسیله یک لولا به هم متصل شده‌اند. این دو بخش با یک نمایشگر انعطاف‌پذیر پوشیده شده‌اند که در هنگام بسته شدن دستگاه، کاملاً خم می‌شود.با توجه به توضیحات این ثبت اختراع، “با این روش امکان ساخت دستگاهی در اندازه جیبی و با یک صفحه نمایش نسبتاً بزرگ (به عنوان مثال، یک صفحه نمایش 6، 7 یا 88 اینچی و یا بزرگتر) مهیا خواهد شد”. همچنین این دستگاه دارای نوعی مکانیزم قفل است که دو قسمت آن را کنار هم نگه می‌دارد؛ شبیه به آنچه که در برخی لپ‌ تاپ‌ ها می ‌توان مشاهده کرد
البته، در دنیای فناوری ثبت یک اختراع به تنهایی هیچ چیز را اثبات نمی ‌کند. بنابراین نوکیا می‌تواند پتنتی را ثبت نماید، بدون اینکه هیچ گونه قصدی برای انتشار محصول نهایی داشته باشد.  با این حال اگر ثبت اختراع جدید این شرکت را در کنار باتری انعطاف‌پذیر روبان مانند آن، که چند سال پیش حق اختراع آن ثبت شده بود، قرار دهیم و به هیاهوهای ایجاد شده در زمینه تولید گوشی‌های هوشمند تاشو توجه نماییم، می ‌توان نتیجه گرفته که حق ثبت اختراع اخیر نوکیا شاید چیزی بیش از یک طرح بدون برنامه ریزی شده باشد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه