کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت

نوکیا تایید کرد در راستای دور شدن از حوزه‌ی تکنولوژی مصرف کننده، واحد سلامت دیجیتال خود را به موسس Withings، آقای Eric Carreel می‌فروشد. Carreel و Cedric Hutchings در سال ۲۰۰۸، Withings را در فرانسه تاسیس کردند و این شرکت موفق شد خود را به عنوان یکی از نشان‌های برتر در فضای دیوایس‌های پوشیدنی از جمله ساعت‌ها، بندهای آمادگی جسمانی، همچنین دماسنج‌ها و دیوایس‌های اندازه‌گیری قابل اتصال معرفی کند.
نوکیا در سال ۲۰۱۶ با مبلغ ۱۹۲ میلیون دلار Withings را معامله کرد و سپس یک سال بعد نشان آن را حذف کرد و آن را با واحد سلامت دیجیتال نوکیا جایگزین نمود. در ماه فوریه، نوکیا اعلام کرد که تلاش خود برای قرار دادن شرکت به عنوان یک شرکت ابزاری – پس از فروش واحد تلفن همراهش به مایکروسافت – احتمالا رو به پایان است. این شرکت پیشنهاد کرده بود قصد فروش یا تعطیلی این واحد دیجیتال را دارد.
سه ماه پس از این تصمیم، اکنون اطلاعات روشن‌تری از این واحد در دست است، هر چند هنوز هم دقیقا معلوم نیست Carreel چه برنامه‌هایی برای این خرید دوباره دارد.
هر چند نوکیا در سه ماهه‌ی اول ۲۰۱۸ به سودی ۲۰ میلیون دلاری از واحد سلامت دیجیتال خود رسید، اما این در مقایسه با ۵.۹ میلیارد دلار فروش خالص این شرکت از کل کسب و کار نوکیا بسیار ناچیز است. بنابراین به نظر می‌رسد تصمیم نوکیا عاقلانه است. این تصمیم ممکن است تا حدودی به دلیل قدم گذاشتن نوکیا در زمینه‌ی تجارت باشد، همچنین نشان‌دهنده‌ی جایی است که نوکیا در آینده با آن مواجه است. بخش سخت‌افزاری تاخت و تازی رقابتی و گران‌قیمت است، و نوکیا تلاش‌هایش را برای فعالیت‌های صدور مجوز و B2B دو برابر کرده است که این شامل ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز برای شبکه‌ی نسل 5G می‌باشد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه