تکنولوژی
سارا محمد علیئی۱:۰ - ۱۳۹۶ پنج شنبه ۱۸ آبان

نخستین دوره ی کلاس‌های آموزشی «پاورآپ» به منظور ارتقا سطح اطلاعات دانش‌آموختگان در حوزه ی بازی‌سازی توسط انستیتو ملی بازی‌سازی در فصل تابستان برگزار شد و شرکت‌کنندگان در این دوره از سطح دوره رضایت خود را ابراز کردند.
به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، به علت آن‌ که هدف از دوره‌های آموزشی پاورآپ آموزش بازی‌سازی در سطح پیشرفته بود، بسیاری از علاقه‌مندان به ساخت بازی‌های رایانه‌ای در آن شرکت کردند و به طور کلی می توان گفت که این دوره ی آموزشی مورد استقبال قرار گرفت.
در ادامه گفتگویی داریم با چند دانش‌آموخته ی دوره ی پاورآپ، تا مزایا و کمی‌و‌کاستی‌های این دوره‌ها را مورد بررسی قرار دهیم.
محمد حلاجی یکی از دانش‌آموختگان پاورآپ درباره ی نحوه ی برگزاری این دوره‌ها گفت: به طور کلی می‌توان گفت که نحوه و روند برگزاری کلاس‌ها مثبت است، اگرچه ایراداتی هم وجود دارد که امیدوارم هرچه زودتر بر طرف شود. حلاجی با اشاره به هزینه‌ ی ثبت‌نام در دوره های پاورآپ گفت: به نظر من هزینه ی ثبت‌نام در این دور‌ه‌ها بسیار معقول است و این موضوع یکی از نقاط قوت برگزاری کلاس‌ها بوده است.
وی درباره ی کیفیت آموزش‌های ارایه شده نیز اظهار کرد: اساتید خوبی در این دوره‌ها مشغول به کار هستند و من از نحوه ی مطالب ارایه شده بسیار راضی هستم و سطح کیفی کلاس‌ها را بالا می‌بینم.
این دانش‌آموخته ی پاورآپ در ادامه گفت: من یک پیشنهادی هم برای ارتقای سطح کیفیت دوره‌های پاورآپ دارم و آن این است که مطالب تخصصی‌تری را در دور‌های جداگانه ارایه داده شود. به عنوان مثال دروس مقدماتی در بخشی ارایه شود و بعد از آن گرایش‌های مختلف وجود داشته باشد تا دانش‌آموختگان بتوانند با حضور جداگانه در یکی از گرایش‌ها اطلاعات مفید‌تر و تخصصی‌تری را به دست آورند.
سیده مریم طباطبایی یکی دیگر از دانش‌آموختگان دوره ی پاورآپ می گوید: من در حال حاضر ترم دوم این دوره‌ها را می‌گذرانم و اگر ترم اول را مفید نمی دانستم در ترم دوم ثبت‌نام نمی‌کردم.
وی افزود: گرچه اشکالاتی در نحوه ی برگزاری این دوره‌ها وجود داشت اما به نظرم پاورآپ به طور‌کلی مفید بود.
طباطبایی درباره ی سطح اطلاعات اساتید نیز گفت: مدرس‌های پاورآپ تجربه ی کاری زیادی دارند و معمولا از ابتدای فعالیت حوزه ی گیم در ایران، فعال بودند و تجربه ی بالایی در این بخش دارند.
این دانش‌آموخته که از استان قم در کلاس‌های آموزشی شرکت می‌کند با انتقاد از محدود بودن دوره‌های پاورآپ اظهار کرد: متاسفانه این کلاس‌ها فقط در تهران برگزار می‌شود که این یکی از نقاط ضعف آن است و افرادی مثل من که خارج از پایتخت ساکن بودند، مجبور هستند تا برای گذراندن این دوره‌ به تهران بیایند.
این دانش‌آموخته با بیان اینکه برگزاری دوره‌های پاورآپ تاثیر مثبتی روی آینده ی صنعت بازی‌سازی کشور دارد گفت: با توجه به اینکه بیشتر اساتید تجربه ی کاری در حوزه ی بازی‌سازی را دارند، با مشکلات این بخش آشنایی دارند و این مشکلات و راه‌حل برطرف کردن آن‌ها را به ما انتقال می دهند که این موضوع تاثیر زیادی روی بهبود صنعت بازی‌سازی در آینده خواهد داشت.
لازم به ذکر است انستیتو ملی بازی‌سازی در ادامه‌ ی کلاس‌های آموزشی خود، نزدیک به ۴۰ کلاس را در قالب سه دپارتمان مختلف برگزار کرد. این کلاس‌ها در سه سطح پایه، سطح یک و سطح دو برگزار شده و شامل دروس مبانی، مقدماتی و دوره‌های پاورآپ می‌شوند. این کلاس‌ها در قالب زیرشاخه‌های اصلی توسعه‌ ی یک بازی ویدئویی شامل Art، Game Design و البته Tech (برنامه‌نویسی) برنامه‌ریزی شده‌اند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه