موبایل و تبلت
نيلوفر كل واخي۲۳:۵۹ - ۱۳۹۵ شنبه ۲۲ خرداد

Lenovo’s Phab2 Pro از اسم جذابی برخوردار نیست، اما تکنولوژی نقشه یابی گوگل می تواند به تغییر این بازی منجر شود.


برای چندین سال، ما شاهد ساخت گدجت های مختلف توسط گوگل بوده ایم که دنیای اطراف ما را احساس می کردند، و برای سالها فکر می کردیم که در چه زمانی عموم مردم می توانند از آن استفاده کنند. حالا زمان آن فرارسیده است ، البته نه دقیقا همین الان بلکه باید کمی صبر کنید. Lenovo امروز از Phab2 Pro پرده برداری کرد، یک تلفن هوشمند که نام آن کاملا در تشریح اهمیت بالقوه ی آن با شکست روبرو شده است: اولین تلفنی که که از تکنولوژی Tango 3D mapping گوگل استفاده می کند که یک فرد عادی نیز می تواند واقعا آن را خریداری کند. این محصول تا پایان تابستان امسال به بازار می آید، اما پس از گذراندن زمان کمی با این دستگاه، در مورد توانایی های بالقوه ی آن خوشبین خواهید شد.


تا به حال، ممکن است در مورد رویداد وسیع Tango اطلاعات کمی کسب کرده باشید: مجموعه ای از تکنولوژی ها که تصاویر کامپیوتری، ردیابی حرکات و ادراک عمیق را با یکدیگر ترکیب کرده است تا به این دستگاه کمک کند متوجه شود که دقیقا در کجا قرار دارد و چگونه در فضا در حال حرکت کردن است. تا اینجا، بنیان Tango در میان سایر موارد نیز مورد استفاده قرار گرفته است تا بتواند مثلا در درون یک موزه، جهت دقیق حرکت را به ما اعلام کند و به ما اجازه می دهد تا به بازی کردن با توله سگ های مجازی بپردازیم. به طور خلاصه، این یک موضوع بسیار مهم است. اما اولین تلفن Tango واقعا چه شکلی می تواند باشد؟


این تلفن از ویژگیهایی مانند صفحه نمایش 6.4 اینچی Quad HD IPS برخوردار است. در حقیقت، این تلفن به اندازه ای بزرگ است که تصور استفاده از آن به عنوان راننده ی روزانه می تواند احمقانه به نظر برسد. ما پیش از این نیز تلفن های بسیار بزرگ را مشاهده کرده ایم از جمله Xperis Z Ultra ، اما Phab2 Pro بیشتر از آن که یک گوشی بزرگ باشد، یک تبلت کوچک محسوب می شود.


Google Tango یک تبلت 7 اینچی است. اما به نظر می رسد در مورد کوچک بودن دستگاه Tango محدودیتهایی وجود داشته باشد که دلیل آن وجود دوربین 16 مگاپیکسلی ؛ سنسورهای عمیق و سنسور Lenovo با قابلیت ردیابی حرکت است که به Phab2 Pro تزریق شده است.
بله این تلفن بسیار بزرگ است و به طرز شگفت آوری به خوبی ساخته شده است. از بدنه ی فلزی برخوردار است، دارای نیمرخ باریک و صفحه ی شیشه ای خمیده شده ی 2.5D می باشد که به همین دلیل شباهت بسیار زیادی به Huawei’s Mate 8 پیدا کرده است. غافلگیری تا زمانی که شما به داخل گوشی نگاهی می اندازید نیز ادامه پیدا می کند. در حالی که بیشتر دستگاه های اندروید که در صدر خبرها قرار گرفته اند، از چیپ Snapdragon 820 برخوردارند، Phab2 Pro از یک پردازشگر Snapdragon 652 چهار هسته ای برخوردار است که در آن برخی از سخت افزارهای به خصوص Tango نیز جای گرفته اند. همچنین از حافظه ی 4GB ، امکان ذخیره ی 64GB و یک باتری 4,050 mAh برخوردار است. همچنین ظاهر فیزیکی Phab2 Pro قابل توجه است و این اثباتی برای این مسئله است که Lenovo می تواند به تولید محصول زیبایی بدون کمک Motorola بپردازد.


تمام سخت افزاری که برای ساخت این واقعیت موردنیاز است و همچنین آینده ی Tango در نهایت به نرم افزار آن بستگی دارد. Phab2 pro امسال به همراه نسخه ی Android 6.0 ارائه داده می شود. دولوپرهای گوگل و دولوپرها از جاهای دیگر، برای سرنوشت Tango تصمیم گیری می کنند. متاسفانه بیشتر نسخه های آزمایشی اپلیکیشن های Tango که برای بازی کردن وجود دارند، در گذشته نیز دیده شده اند. به عنوان مثال، بازی alien hordes که در آن دنیا به عنوان یک جعبه ی شنی در نظر گرفته شده است که شما می توانید در آن به ایجاد قلمروهای بی معنی و بدون هیجان بپردازید.


همچنین اپلیکیشن دیگری از Lowe که شما در آن می توانید به صورت مجازی یک یخچال با سایز بزرگ را در آشپزخانه ی خود جای دهید تا ببینید آیا وسیله ای را نابود می کند یا خیر. البته، اپلیکیشن ها میتوانند Phab Pro 2 را به یک ماشین جهت یابی موزه تبدیل کنند. که این قابلیت پیش از این نیز در همین سال شرح داده شده است.


البته اشتباه نکنید، دستگاهی که ما کمی با آن وقت گذراندیم از عالی بودن فاصله داشت. طراحی ظاهری Lenovo و روند تولید آن جلب توجه می کند، اما نرم افزاری که ما آن را مشاهده کردیم هنوز به مرحله ی پایانی نرسیده است. همچنین ما نتوانستیم در مورد سرعت دستگاه اطلاعات زیادی کسب کنیم. زمانی که سخت افزار و نرم افزار Lenovo آن طور که باید در کنار یکدیگر کار کنند، می توان تصویر خوشبینانه ای از آینده ی این تلفن داشت و این آینده شما را هیجان زده خواهد کرد.
سوالات در مورد شانس Lenovo برای دست یافتن به موفقیت در آمریکا و پایدار بودن و حضور طولانی مدت Tango، همچنان ادامه خواهند داشت. ( Lenovo همچنین اعلام کرده است که یک فرصت شش ماهه به همه ی سازندگان دیگر تلفن خواهد داد که قصد دارند به ساخت یک دستگاه Tango بپردازند). آن چه که هیجان انگیز به نظر می آید این است که این تلفن 500 دلاری می تواند کاملا به تغییر آن چه که ما از تلفن های هوشمند انتظار داریم بپردازد، و در واقع، می تواند به تغییر چگونگی استفاده ی ما از آن ها برای درک جهان اطراف ما منجر شود.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

مشکلات امنیتی جدید در دستگاه های Lenovo پیدا شد؛ گرچه بار اول نیست!