ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۸ جمعه ۳۰ فروردين

پارلمان روسیه رای نهایی به لایحه ای داد که به موجب آن اینترنت بومی جایگزین شبکه جهانی اینترنت می‌شود. قانونگذاران روسیه معتقدند که این قانون روسیه را از حملات احتمالی سایبری در امان نگه می‌دارد. این مسئله موجب افروختن خشم عده‌ای شده است که باور دارند که قانون تصویب شده موجبات سانسور را فراهم می‌آورد.
به گزارش ایلنا به نقل از دویچه وله، نمایندگان «دوما» مجلس قانونگذاری روسی رای به لایحه‌ای داده‌اند که به واسطه آن اینترنتی ملی تحت عنوان «رونت» ایجاد میشود که روسیه در صورت بروز حملات سایبری از آن استفاده خواهد کرد.
در فرایند رای‌گیری مجموع ۳۰۷ قانونگذار رای موافق و ۶۸ رای منفی به ثبت رساندند. به احتمال زیاد در روزهای آتی مرجع ارشد قانونگذاری روسیه، «شورای فدراسیون روسیه» نیز آن را به تصویب خواهد رساند و نهایتا توسط «ولادیمیر پوتین» برای اجرای قانون درتاریخ اول نوامبر ۲۰۱۹ توسط وی به امضا خواهد رسید.
نمایندگان که این قانون را که با اکثریت قدرتمند آرا به تصویب رسانده‌اند، معتقدند اینترنت ملی موجب تقویت زیرساخت‌های اطلاعاتی کشور می‌شود و در صورت قطع ایننترنت توسط سایر کشورها ما به توانایی خودمان در اینترنت ملی اتکا خواهیم کرد و از این بابت مستقل خواهیم بود.
یک عضو شورای فدراسیون روسیه به «دویچه وله» گفت: «اگر ببینیم که دیگران توانایی حمله به ما را دارند، ما نیز بایید توانایی دفاع از خودمان را داشته باشیم. ما میدانیم که آمریکا اگر بخواهد می‌تواند اینترنت ما را قطع کند پس ما هم باید بتوانیم ساز و کار مناسب خودمان را داشته باشیم.»
این لایحه به صراحت بیان می‌کند که «این اقدام‌ها برای مقابله با اقدام‌های آمریکا تدوین شده است چراکه آمریکا صراحتا روسیه را در سال ۲۰۱۸ به عنوان دشمن خود تلقی کرده است».

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه